شروع آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی

به گزارش وبلاگ عکس، معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شروع آیین های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از بیست و سوم شهریورماه سال جاری در تبریز و شهرستان ها اطلاع داد.

شروع آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی

آقای گلی ظهار کرد: آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی روز بیست و سوم شهریورماه سال جاری با برگزاری نشست تخصصی و سخنرانی اساتید برجسته حوزه فرهنگ و ادب شروع شده و آیین اختتامیه این برنامه ها نیز روز بیست و هشتم شهریورماه با حضور اصحاب فضل و فرهنگ و مسئولین کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی گلباران مقبره استاد شهریار با حضور شعرا، ادبا، مسئولان و اقشار مختلف مردم و بعلاوه ده ها برنامه فرهنگی و هنری دیگر در شهرستان ها را ازجمله دیگر آیین های روز ملی شعر و ادب فارسی عنوان نمود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل گفت: شعر و ادب و بزرگان و فرهیختگان ادبی شناسنامه و هویت مردم ایران زمین هستند و شاکله فرهنگ این مرز و بوم با شعر و ادبیات در هم تنیده است.

وی اضافه کرد: فرهنگ زمانی بالنده می گردد که خالقان و پرورش دهندگان فرهنگ الگوی ملموسی برای مردم باشند و روز ملی شعر و ادب فارسی فرصتی برای معرفی این ذخایر ادبی ایران عزیز است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل بعلاوه روز ملی شعر و ادب فارسی را محملی برای بازتعریف جایگاه شاخص و اهمیت شعر و ادب در میان مردم به عنوان مخاطبان اصلی فرهنگ، برشمرد.

آقای گلی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه ای به تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط استان دارد، گفت: انجمن های ادبی فعال در شهرستان ها به عنوان خاستگاه و سرمنشاء تولیدات ادبی، مکانی برای کشف و پرورش استعداد های جوان محسوب می شوند و برگزاری آیین های روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستان ها می تواند زمینه ساز آفرینش و ارائه آثاری گران سنگ در این حوزه و شناسایی جوانان فعال و مستعد در این زمینه باشد.

وبلاگ عکس آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید