ادبیات

ردپای جشن سده را میتوان در شعر شعرای 1100 سال پیش پیدا کرد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ردپای جشن سده را میتوان در شعر شعرای 1100 سال پیش پیدا کرد.

10 بهمن 1402

بازدید از برترین کتاب فروشی های سالزبورگ

سالزبورگ شهری مملو از صلح و صفا است. این شهر فضای ایده آلی را برای محلی ها و بازدیدنمایندگان به وجود می آورد تا با خواندن یک کتاب خوب در یک کتاب فروشی های مجذوب نماینده قدیمی احساس آرامش نمایند.

15 مهر 1402

روبه راه رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این کتاب شامل شش سفری است که نویسنده هرکدام را با همسفرهای متفاوت و در شرایط مختلفی تجربه کرده و سعی دارد ضمن بیان روایت هایی از وقایع سفر در هر کدام از آن ها با یک مفهوم محوری به اتفاقات نگاه کند.

20 شهریور 1402

حضور 10 هزار نفر در برنامه های تابستانی هدهد سفید زنجان

محمدرضاخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: از شروع فصل تابستان برنامه های این اداره کل در قالب 500 کلاس در حال برگزاری است.

23 مرداد 1402

یونیفرم های امیرکبیر درحوزه ادبیات و رمان در حال به روز شدن است

سید عباس بلادی مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب درباره تغییرات دکوراسیون غرفه انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه کتاب 1402 نسبت به سال های قبل شرح داد: در انتشارات امیرکبیر فرآیند به این شکل است که معمولاً از توانمندی داخلی...

20 اردیبهشت 1402

صادق راهنمایی؛ کاتبِ هزار شمایل

فروردین ماه با مناسبت های تقویمی زیادی در حوزه هنر و ادبیات همراه است. خصوصا که در دو نوروز گذشته، درگذشت رضا براهنی و احمد سمیعی گیلانی هم به آن افزوده شد. یکی از مشهورترین این مناسبت ها به 72 سال پیش برمی شود: 19 فروردین 1330 و درگذشت صادق راهنمایی.

28 فروردین 1402

دانلود قسمت 51 جیران (دانلود جیران قسمت پنجاه و یک 51) قسمت 51 جیران

دانلود سریال جیران قسمت پنجاه و یک، دانلود سریال جیران قسمت 51، دانلود قسمت 51 جیران، دانلود قسمت پنجاه جیران، قسمت پنجاه و یک سریال ایرانی جیران، قسمت پنجاه و یک سریال ایرانی جیران

26 اسفند 1401

آخرین خبرها از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

طبق آخرین گفته های یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محدوده روز های 20 تا 30 اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد.

8 بهمن 1401

آینده روبات ها در محل کار چگونه خواهد بود؟ ، هوش مصنوعی در ترازوی خوشبینی و بدبینی

فناوری های هوشمند فقط برای تغییر خانه های ما کارکرد ندارد، بلکه این روزها هوش مصنوعی راه خود را به سمت صنایع نیز باز نموده و حتی در محل کارهای مختلف نیز شاهد حضور هوش مصنوعی هستیم . اما همین رشد هوش مصنوعی منجر به بروز نگرانی هایی برای بعضی افراد شده که...

7 دی 1401

کشف اسرار زندگی دراکولای واقعی با رمزگشایی از یک نامه 500 ساله ، عکس

دیجیاتو نوشت: دانشمندان امیدوارند با آنالیز زیست مولکول های نامه ولاد دراکولا از قرن پانزدهم میلادی به سؤالات بیشتری درباره زندگی و محیط پیرامون او پاسخ بدهند.

22 آذر 1401

تفال به حافظ امروز چهارشنبه 25 آبان ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

25 آبان 1401

شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید

بیشتر افراد، دستیار اختصاصی را مخصوص مدیران، وکیل ها و رییس ها می دانند. اما ممکن است یک فرد عادی هم دلش بخواهد کسی را داشته باشد تا کارهایش را انجام دهد و جوابگوی سوال هایش باشد. کارهای زیادی را می توان به یک دستیار سپرد، حتی فراهم کردن مقدمات سفر. از...

24 شهریور 1401

شروع آیین های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی

معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شروع آیین های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از بیست و سوم شهریورماه سال جاری در تبریز و شهرستان ها اطلاع داد.

24 شهریور 1401

امید هیچ معجزی ز مرده نیست؛ زنده باش!

این روزها درباره امیرهوشنگ ابتهاج، شاعر هنرشناس معاصر سرزمینمان، بسیار خوانده و البته دیده و شنیده ایم. او که در ششم اسفند 1306 در رشت متولد و چهارشنبه، نوزدهم مرداد 1401، با هفت هزار سالگان سربه سر شد.

23 مرداد 1401

رفتارهای آزاردهنده ای که مسافران در فرودگاه انجام می دهند

بعضی از رفتارهای مسافران در فرودگاه ها بسیار آزاردهنده هستند؛ هرچند اطلاع از آن ها به شما یاری می نماید تا از ارتکاب چنین رفتارهایی اجتناب کنید.

21 اردیبهشت 1401

بدرفتارترین مردم دنیا در چه کشورهایی زندگی می کنند؟

بدرفتارترین مردم دنیا در چه کشورهایی زندگی می کنند؟ اصلا به این موضوع اعتقاد دارید؟ یعنی به نظر شما برخی از مردم دنیا رفتاری بد و بی ادبانه دارند و در مقایسه با شهرها و کشورهای دیگر بدرفتار به حساب می آیند؟ واقعیت این است که بنا به دلایل متعدد از جمله...

7 دی 1400

استقرار سه ایستگاه دوچرخه سواری همگانی در مقابل سه کتابفروشی بزرگ مشهد

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، سامانه دوچرخه های اشتراکی مشهد، مدتی است، با شعار شهر بدون دود با دوچرخه که به طور منظم در حال فعالیت و استفاده شهروندان قرار گرفته است.

29 آبان 1400

توصیه هایی به دولت نو

شهریار زمانی با بیان این که کتاب معمولا در اولویت دولت ها قرار ندارد، از دولت تازه خواست از نویسندگان حمایت کند اما گفت حمایت به معنی تصدی گری نیست بلکه تسهیل گری است.

10 شهریور 1400

از روزنامه نگاری در کیهان تا ویراستاری در فرانکلین

خبرنگاران ، مهدی نوروز: برای بسیاری از علاقه مندان کتاب، نام کریم امامی با انتشارات فرانکلین، نشریه کتاب امروز، انتشارات و کتابفروشی زمینه و البته ترجمه آثار وزینی چون گتسبی بزرگ گره خورده است.

18 مرداد 1400

انقراض خنده هایت را چگونه باور کنیم؟

خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) - شعر

16 مرداد 1400
تعداد: (33)