اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر صورت گرفت.

اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر

عطا حسن پور اظهار کرد: عملیات بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر بر روی طاق های کوچک بنا بر روی صخره ها قسمت غربی این بنا در ارتفاع 15 متری صورت می گیرد.

وی بیان نمود: عملیات استحکام بخشی و بازسازی این قسمت از پل تاریخی کلهر برای نخستین بار صورت خواهد گرفت.

حسن پور توضیح داد: پل مربوط به سده 4 هجری قمری بر روی رود کشکان در ورودی شهر معمولان واقع شده و در تاریخ 27 بهمن 1378 به شماره 2586 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه پل کلهر به روایتی در زمان هخامنشیان به عنوان راه شاهی در مسیر هگمتانه به شوش بنا شده و در ادوار مختلف مورد استفاده قرار گرفته، اضافه نمود: این بنای ارزشمند در دوران ساسانیان نیز بازسازی و بیشتر قسمتهای آن در زمان بدربن حسنویه (374 هـ. ق) بازسازی شده است.

وی اضافه نمود: پل کلهر و راه دستکند آن یکی از مهمترین بناهای عام المنفعه در لرستان است که در مسیر کاروانهای حجی در دوره بدر بن حسنویه اعتبار و ارزش خاصی داشته و سختی راه بر زائران و دشواری سفر به عالی ترین اماکن مذهبی را آسان نموده است.

منبع: همگردی

به "اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و استحکام بخشی پل کلهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید