افتتاح اولین نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با موضوع سرگرم آموزی

به گزارش وبلاگ عکس، نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با همکاری گروه ها و مؤسسات مختلف فکری و فرهنگی در مجموعه فرهنگی - تفریحی چمران برگزار گردید.

افتتاح اولین نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با موضوع سرگرم آموزی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ عکس، دوشنبه 3 شهریور نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با همکاری مجموعه فرهنگی - سرگرمیی چمران ، شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد ، مجموعه دانوین برگزار گردید.

در آیین ابتدای این نمایشگاه دکتر زادمهر، مدیر عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد پیرامون فعالیت این شرکت و تغییر رویکرد آن در بخش آموزش گفت: ویروس کرونا در دو سال گذشته بحث آموزش کشور را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده که امیدواریم بتوانیم با فعالیت های آموزشی خود نقص آموزشی کشور را در این دو سال را جبران کنیم. زادمهر درباره هدف از افتتاح نمایشگاه بازی کودک و نوجوان گفت: هدف از ایجاد این نمایشگاه جذب مخاطب بوده است. قصدمان از برگزاری این نمایشگاه جمع کردن تیم های خوب بازی سازی فکری در کشور است تا سایر تیم ها را بتوانیم ترغیب به فعالیت با شرکت سرگرمیی خودمان کنیم. بعلاوه مخاطب اصلی ما در این نمایشگاه مدارس و مجموعه های فرهنگی هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما امیدواریم در مجموعه پارک ارم و توچال که همگی تحت کنترل هلدینگ پارسیان هستند را با ایجاد تغییرات ماهوی در بخش سرگرمی به جذب نو و بیشتر یاری کنیم. البته کارهایی هم در راستای جذب بیشتر مخاطب مثل راه اندازی کافه کتاب در مجموعه توچال .

در ادامه این افتتاحیه مهندس حسینی، مدیر مجموعه فرهنگی - سرگرمیی چمران پیرامون تغییر رویکرد در این مجموعه گفت: مجموعه شهید چمران یکی از مجموعه های سیاحتی بنیاد مستضعفان است که بعد از آمدن دکتر فتاح(مدیر نو)، رویکرد این بنیاد تا حد زیادی تغییر کرد. رویکرد تحولی بنیاد در بخش سرگرمیی و اوقات فراغت به رویکردی آموزشی تبدیل شده است تا به سرگرمی تنها به دید وقت گذرانی نگاه نکنیم بلکه نگاهمان رشد و آموزش باشد. مجموعه شهید چمران تقریبا 2 هکتار بزرگی دارد و تنوع خدماتی آن بی نظیر است و سعی کردیم تا انواع خدمات مثل سالن های ورزشی، انواع فودکورت و سالن های سینما را در آن به مردم ارائه دهیم. گام اول تحولی در بحث سرگرمیی در مجموعه چمران ترغیب کردن بچه ها به انجام بازی های حرکتی است تا همین تحرک، زمینه ای برای فعال کردن آموزش ذهنی آنان باشد.

مدیر مجموعه چمران در سرانجام اضافه نمود: دغدغه شخصی بنده تغییر رویکرد بخش سرگرمیی مجموعه چمران از طریق گروه های دانش بنیان و مدارس بود تا یک فضای آموزشی هم برای بچه ها و نوجوانان بوجود آوریم و مجموعه چمران هم میزبان این گروه ها و مجموعه ها باشد. مجموعه چمران یک مجموعه کرونا زده است اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مجدد این مجموعه به راه بیفتد و دوباره شور و اشتیاق همیشگی خود را به دست بیاورد.

در بخشی انتهایی برنامه دکتر سعید حسن زاده، مدیر مجموعه دانوین پیرامون موضوع آموزش در کشور گفت: کشورهای پیشرفته در دنیای امروز دریافته اند که برای رشد کشور خود، به آموزش صحیح بچه ها و نوجوانان خود نیازمندند اما متاسفانه این امر در کشور ما با برخورداری از میلیون ها نیروی کودک و نوجوان خیلی به آن اهمیت داده نمی گردد. عیب سیستم آموزشی کشور ما پشت کردن به بدیهیات آموزش دنیا است. از جمله همین برگزاری غریبانه این نمایشگاه که در مقابل دیگر نمایشگاه ها خیلی به چشم نمی آید.

مدیر مجموعه دانوین درباره سیستم آموزشی کشورمان هم گفت: سیستم آموزشی کشور ما ضعف های بسیاری دارد و این ضعف در فراری بودن دانش آموزان از مدرسه خود را نشان میدهد. این درحالیست که ما می توانیم با استفاده از سرگرمی به دانش آموزان مفاهیم درسی را آموزش دهیم. سرمایه دار ترین وزارتخانه کشور بر خلاف ظاهر آن، وزارت آموزش و پرورش است که سرمایه عظیمی از استعداد و توانایی دانش آموزان را هم در خود دارد اما طی آنالیز علمکرد آن در چند سال اخیر متاسفانه آن بازدهی که باید را نداشته است. مجموعه دانوین با تلفیق سرگرمی با آموزش سعی نموده تا دانش آموزان را به بحث اموزش و یادگیری علاقه مند کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاح اولین نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با موضوع سرگرم آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین نمایشگاه بازی کودک و نوجوان با موضوع سرگرم آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید