برای برطرف استرس چه نخوریم؟

به گزارش وبلاگ عکس، سمیرا مرادی اظهار کرد: کلیه مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین D و E، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی نظیر زینک می توانند در کاهش استرس موثر باشند.

برای برطرف استرس چه نخوریم؟

وی ادامه داد: تغذیه نامناسب و کمبود منابع آنتی اکسیدانی در بدن موجب اختلال در خلق و خو شده و زمینه افسردگی و اضطراب را فراهم می نماید که برای تسکین اضطراب منابع غذایی مانند ماهی های چرب مانند سالمون، تخم مرغ، تخم کدو تنبل، شکلات تلخ، زردچوبه، ماست و مواد غذایی پروبیوتیک، سیب زمینی شیرین، کنگر فرنگی، جعفری، سیر، تخم آفتابگردان، کلم بروکلی، نخود، پسته، سبزیجات خام، شیر، مرکبات و بلوبری را بیش از پیش در رژیم غذایی خود قرار دهید.

این متخصص تغذیه اعلام کرد: از دیگر مواد غذایی موثر در کنترل استرس می توان به مارچوبه، اسفناج، انواع توت، زنجبیل، گردو، آووکادو و بعلاوه مواد غذایی که حاوی ویتامین های گروه ب هستند اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه برای درمان استرس از بعضی از دمنوش های گیاهی نیز می توان استفاده کرد توضیح داد: نوشیدن شیر داغ باعث آرامش و خواب راحت می گردد، جالب است بدانید شیر حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که برای کاهش استرس لازم است و باعث آرامش روانی و خواب آلودگی می گردد.

مرادی با اشاره به اینکه دمنوش گل گاو زبان تاثیر زیادی در کنترل استرس و اضطراب و بعلاوه ایجاد آرامش اعصاب دارد اضافه کرد: چای سبز نیز حاوی اسید آمینه ای به نام تیانین است که بر اختلالات خلقی تأثیری شگفت انگیز داشته و با اثرات ضد اضطراب و آرامش بخشی که دارد فراوری سروتونین و دوپامین را در بدن افزایش می دهد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خواص آرام بخش طبیعی چای اسطوخودوس و ترکیبات فعال آن، برای افرادی که از استرس و اضطراب مزمن رنج می برند، بسیار مفید است، اعلام کرد: اسطوخودوس، بعلاوه انتقال دهنده های عصبی را تحریک می نماید که باعث حذف هورمون های اضافی استرس از بدن شده و مصرف آن برای جلوگیری از خستگی ذهنی نیز بسیار مفید است.

وی ادامه داد: ریشه گیاه سنبل طیب در طب سنتی ایران دارای ارزش دارویی است و از آن به عنوان آرامش اعصاب، کنترل استرس و اضطراب، خواب آور، ضد تشنج، درمان افسردگی، هضم نماینده غذا و ضد دل پیچه استفاده می گردد.

مرادی با بیان اینکه نوع تغذیه در حالات روانی و خلقی هر فرد می تواند مؤثر باشد، توضیح داد: همان طور که مواد غذایی همانند آنتی اکسیدان ها می توانند به درمان استرس یاری نمایند، بعضی از مواد غذایی نیز خود عاملی برای افزایش تحریک پذیری خلقی و بروز استرس هستند، در مصرف کلیه نوشیدنی های کافئین دار مثل چای، قهوه و نسکافه دقت کنید زیرا افراط در نوشیدن هر یک از آنها می تواند سیستم عصبی را تحریک نموده و اضطراب ایجاد کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بعلاوه مصرف زیاد مواد قندی مثل انواع کیک و شیرینی نیز می تواند با افزایش سطح قند خون در بدن با علائمی نظیر خستگی و بی حالی همراه بوده و استرس را نیز افزایش دهد.

منبع: گردشبان

به "برای برطرف استرس چه نخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای برطرف استرس چه نخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید