به زودی 40 ماهواره به فضا می رود

به گزارش وبلاگ عکس، قرار است صنعت هوافضای کشور چین به زودی و در سال 2020 بیش از 40 ماهواره را به فضا ارسال کند.

به زودی 40 ماهواره به فضا می رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عکس به نقل از شینهوا، طبق اعلام شرکت علم و فناوری هوافضای چین (CASC)، صنعت هوافضای این کشور در سال 2020 با پرتاب بیش از 40 ماهواره شاهد شلوغی خواهد بود.

از نکات برجسته فعالیت های فضایی می توان به پرتاب نخستین کاوشگر مریخ چین، کاوشگر ماه قمر Change-5 اشاره نمود که انتظار می رود نمونه ماه را به زمین بازگرداند؛ مرحله آخر برنامه اکتشافات ماه فعلی چین و همچنین تکمیل صورت فلکی سیستم ماهواره ای بیدو نیز در این دسته واقع شده است.

شرکت علم و فناوری هوافضای چین گفت: سه نوع موشک حامل از جمله Long March-5B ، Long March-7A و Long March-8 پروازهای خود را در سال 2020 انجام می دهند.

علاوه بر این، بعضی از ماهواره های تجاری مانند ماهواره APSTAR-6D و ماهواره آزمایش برای ساخت اینترنت ماهواره ای نیز راه اندازی می شوند.

وو یانشنگ، رئیس هیئت مدیره CASC گفت: این شرکت 27 پرتاب فضا را در سال 2019 انجام داده و قرار است ده ها ماهواره را نیز به فضا بفرستد.

تعداد پرتاب فضایی چین طی دو سال گذشته در رده نخست دنیا واقع شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت علم و فناوری هوافضای چین گفت: وظایف اصلی در سال آینده چالش ها و فرصت هایی را برای این سازمان به ارمغان می آورد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "به زودی 40 ماهواره به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی 40 ماهواره به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید