بودجه میراث فرهنگی استان سمنان 600 درصد افزایش داشت

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بودجه میراث فرهنگی استان سمنان 600 درصد افزایش داشت.

بودجه میراث فرهنگی استان سمنان 600 درصد افزایش داشت

محمد کریمی، مدیر کل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه توجه به میراث فرهنگی یکی از مواردی که می تواند نقش مهمی در رونق مالی منطقه و کشور ایفا نماید، ابراز داشت: استان سمنان یکی از مناطقی که در صورت سرمایه گذاری در زیرساختها می تواند مقصد خوبی برای توریستان داخلی و خارجی گردد.

وی با بیان اینکه افزایش 600 درصدی بودجه حوزه میراث فرهنگی و توریستی استان از سوی استاندار سمنان بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: حوزه توریستی و میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان سمنان پر رونق است.

مدیر کل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه سمنان یکی از پهناورترین استان های کشور و مسیر عبور زائران علی بن موسی الرضا (ع) است، ابراز داشت: این ظرفیت می تواند به عنوان شاخص برای جذب توریست عبوری و توریست پایدار مطرح گردد.

کریمی بابیان اینکه تنوع اقلیمی، صنایع دستی از دیگر مصادیق شاخص حوزه توریستی استان سمنان است، توضیح داد: استان سمنان با بالغ بر هزار اثر تاریخی و 800 اثر میراثی ثبت شده از نظر ظرفیت های میراث فرهنگی و توریستی شاخص است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت توریستی حوزه ممزوج با نشاط اجتماعی است، اضافه کرد: هر قدر حضور اعضای تشکل ها و سازمان های مردم نهاد حضور پر رنگ تری باشد، می تواند از حیث منظر و هم اجرا در ایجاد شور فرهنگی و نشاط اجتماعی همیشه اثرگذار باشد.

منبع: همگردی

به "بودجه میراث فرهنگی استان سمنان 600 درصد افزایش داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه میراث فرهنگی استان سمنان 600 درصد افزایش داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید