تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان نموده اید؟

به گزارش وبلاگ عکس، غذاهای کره جنوبی

یکی از انواع غذاهای آسایی که چندان توجه جهان را جلب ننموده غذاهای کره جنوبی است. ترکیب ادویه و مواد اولیه منحصربفردی که در غذاهای کره ای استفاده می گردد در دیگر نقاط جهان پیدا نمی گردد و همین موضوع غذاهای کره ای را کاملا محبوب نموده با این حال ممکن است وقتی برای اولین بار در حال امتحان این غذاها هستید کمی ظاهر و مزه آن ها در نظرتان گیج کننده باشد. در کره اگر به رستوران بروید و قصد خوردن غذای کاملی را داشته باشید غذایتان شامل غذای اصلی به همراه چندین کاسه کوچک تر است که به آن ها بانچان می گویند و بین دیگر کسانی که سر میز هستند تقسیم می گردد. اگر تا به حال غذاهای کره ای را نخوریده اید چند نمونه از برترین غذاهای کره ای را معرفی می کنیم تا برای آغاز از آن ها بهره ببرید. برای آشنایی با غذاهای کره جنوبی در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان نموده اید؟

کیمچی (Kimchi)

کیمچی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای و در واقع یک جور ترشی است! این غذا از تکه های نازک سبزیجات که در انواع ادویه ها و نمک خوابانده شده درست می گردد و یکی از محبوب ترین بانچان هایی است که به همراه غذای اصلی خورده می گردد. شرکت های زیادی هستند که برای درست کردن این غذا یخچال های مخصوصی دارند که میزان زیادی از آن را در دمای مناسب نگهداری می نمایند. مواد اولیه این غذا کلم، ترب، نمک و فلفل است. کیمچی حدود 2000 سال است که بخشی از غذاهای کره ای به شمار میرود اما فلفل های تند و تیزش از موادی هست که به تازگی به این غذا اضافه شده و در حدود سال 1700 میلادی به وسیله پرتغالی ها به کره جنوبی آورده شده اند.

گوچوجانگ (Gochujang)

گوچوجانگ از چاشنی های محبوب کره ای است که معولا بر روی غذاهای دیگر و یا برای مزه دار کردن مواد مختلف غذایی به کار برده می گردد. این چاشنی از فلفل تند، برنج شفته، سویا و نمک درست می گردد. همه این مواد باعث به وجود آمدن یک چاشنی مقوی و خوشمزه می شوند که هم غذاهای گوشتی و هم غذاهای گیاهی را حسابی مزه دار می نماید. این غذا هم مثل کیمچی مزه ترشی دارد که در دیگر سس های تند پیدا نمی گردد.

سامگی تانگ (Samgyetang)

این غذا در واقع ورژن کره ای سوپ نودل مرغ است و برای درست کردن آن از مرغ درسته و کامل استفاده می گردد. سامگی تانگ از غذهای محبوب مردم کره مخصوصا در فصل تابستان است و علت تمایل کره ای ها به خوردن این غذا در فصل گرم این است که در هنگام دست و پنجه نرم کردن با روزهای گرم و مرطوب تابستان این غذهای خوش عطر و خوشمزه به تنظیم دمای داخلی بدن یاری می نماید.

Hobakjuk

این صبحانه محبوب کره ای هم شیرین هست و هم گرم. این غذا در واقع پوره کدو حلوایی و یا کدوی معمولی است که بابرنج بلغور ترکیب می گردد تا به شکل یک سوپ غلیظ و یا پوره دربیاید. این غذای محبوب از آن غذاهایی است که دستور پخت راحتی دارد و در رفتن به رستوران افراد زیادی را می بینید که در حال خوردن این غذای محبوب کره ای هستند.

Tteok-bokki

اگر در غرفه های غذاهای خیابانی به غذایی برخوردید که شکلی شبیه اسپاگتی های کوتاه و کلفت دارد و در سسی غلیظ قرار گرفته این یعنی شما یکی از محبوب ترین غذاهای کره ای به نام Tteok-bokki را پیدا نموده اید. این غذا در واقع یک جور کیک برنج چسبنده است که به شکل استوانه هایی کلفت در سسی خوشمره سرو می گردد. معمولا این سس از گوچوجانگ درست می گردد اما گاهی هم سس کم ادویه تری که پایه آن سس سویا است به کار می رود. این غذا انواع مختلفی دارد و از مواد اولیه متنوعی درست می شوند که حتی سس آن ها کامل با هم فرق می نماید. این غذا از غذاهای ترکیبی معروف کره است که سرآشپز ها گاهی برای درست کردن آن از سس های ایتالیایی استفاده می نمایند و یا مواد عجیب و غریب و جدیدی به آن اضافه می نمایند.

دانگنی پاجین (Dongnae Pajeon)

این غذا از انواع غذاهایی است که به آن jeon می گویند و یک پنکیک مزه دار که از مواد متنوعی درست می گردد. اما پشت مواد اولیه ای که برای پخت ای غذا استفاده می گردد داستانی جالب وجود دارد. در واقع این غذا به افتخار مردم Dongnae درست شده مردمی که از زمان جنگ ایمجین در قرن شانزدهم تا به حال به چشم قهرمان ملی دیده می شوند. مردم این ناحیه ارتش مهاجمین ژاپنی را با پرتاب پیازچه شکست دادند برای همین این پیازچه و پنکیک غذاهای دریایی به افتخار ان ها نامگذاری شده است. این غذا اغلب در شهر بوسان درست می گردد چون شهر باستانی Dongnae در نزدیکی آن واقع شده است.

Bibimbap

هیچ غذایی در کره ظاهری به مجذوب کنندهیت این غذا ندارد و مطمئنا در همان لحظات اولیه ای که پیشخدمت سفارش را سر میزتان می آورد با تماشا ظاهر مجذوب کننده این غذا اشتهایتان حسابی باز می گردد. این غذا در واقع برنج است که بر روی آن انواع خوراکی های خوشمزه و رنگارنگ قرار می گیرد و در کاسه های سنگی سرو می گردد. در این غذا مواد اولیه چنان ماهرانه در کنار هم قرار گرفته اند که مطمئنا با خوردن آن در یک رستوران شیک لحظات لذتبخشی را می گذرانید. در این غذا انواع رنگ ها و طعم ها در کنار هم قرار گرفته اند تا رنگین کمانی از مزه ها را شکل دهند.

Japchae

این غذا از غذاهای سلطنتی کره است و در آن از سبک آشپزی ای که در قرن های 14 تا 20 در سلسله چوسان مرسوم بوده استفاده می گردد. این غذا در واقع یک نودل است که آنقدر راحت درست می گردد که آشپرهای تنبل تمایل زیادی به درست کردن آن دارند! این غذا هم به صورت سرد و هم به صورت گرم خورده می گردد و حتی اگر یکی دو روز هم در یخچال بماند باز هم طعم خوشمزه خود را از دست نمی دهد. برای درست کردن این غذا می توانید از انواع سبزیجات مختلف و گوشت بهره ببرید تا آن را به سلیقه غذایی خودتان نزدیک کنید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان نموده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به حال این غذاهای کره جنوبی را امتحان نموده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید