جامعه جهانی باید به دمشق یاری کند

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری خبرنگاران- دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بحران سوریه باید به وسیله راهکار سیاسی حل گردد، تاکید نمود که ایران ایجاد صندوق بین المللی برای بازسازی سوریه را پیشنهاد می دهد.

جامعه جهانی باید به دمشق یاری کند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس به نقل از المیادین، علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امورخارجه کشورمان در اجلاس بازگشت آوارگان سوریه که در دمشق درحال برگزاری است، گفت: مسائل آوارگان سوری نتیجه جنگی است که بر کشور سوریه تحمیل شد.

وی گفت: گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا اجازه نمی دهند که آورگان سوری اردوگاه الرکبان در مرز با اردن را ترک نمایند.

خاجی تاکید نمود: حل مساله بازگشت آوارگان سوری امری لازم است و نباید برای دستیابی به پول از آن بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی کشورها که سیاست های آنان در سوریه با شکست روبرو شده است، به وسیله قانون سزار(تحریم های آمریکا علیه سوریه) مردم سوریه را مجازات می نمایند. علیرغم خطرات انتشار ویروس کرونا دولت آمریکا تحریم های غیر انسانی خود علیه مردم سوریه را شدیدتر کرد.

دستیار ارشد ظریف در ادامه گفت: ایران بر این مساله تاکید دارد که حل بحران سوریه باید به وسیله راه چاره سیاسی باشد. جامعه بین المللی باید یاری های خود به سوریه را افزایش دهد و در بازسازی این کشور مشارکت داشته باشد تا فرایند بازگشت آوارگان تسریع گردد.

خاجی تاکید نمود: بعضی کشورها به دلایل سیاسی به جای مشارکت فعال در کنفرانس بازگشت آوارگان سوریه، موانعی بر سر راه این کنفرانس گذاشتند.

وی همچنین اعلام نمود: ایران ایجاد صندوق بین المللی برای بازسازی سوریه را پیشنهاد می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جامعه جهانی باید به دمشق یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه جهانی باید به دمشق یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید