جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید، فیلم

به گزارش وبلاگ عکس، یک ویدئو سه بعدی تازه از تلسکوپ فضایی جیمز وب بینندگان را به سفری در زمان (بعد از انفجار بزرگ) می برد.

جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس، در این ویدئو، بیش از 5000 کهکشان را می توان به صورت تمام رنگی و سه بعدی مشاهده کرد. سفر کیهانی با کهکشان های نسبتاً نزدیک که در فاصله چند میلیارد سال نوری از زمین قرار دارند شروع می گردد و در کهکشان مِیزی به انتها می رسد که در فاصله 13.4 میلیارد سال نوری از زمین یکی از دورترین کهکشان های مشاهده شده به وسیله بشر است.

بیشتر بخوانید:

در پشتی جهنم کجا پنهان شده است؟

عکس جنجالی مارک زاکربرگ کنار دو قهرمان یواف سی/ ایلان ماسک باید بترسد؟

به این ترتیب، این ویدئوی نو تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) نه تنها یک سفر در فضا، بلکه سفری به گذشته را نیز نشان می دهد، و تکامل کیهانی را به دوره ای بازمی گرداند که سن دنیا یک سوم سن فعلی آن بوده است.

این ویدئو نتیجه داده های جمع آوری شده به وسیله آنالیز های علمی تکامل کیهانی (CEERS) است و منطقه ای از فضا به نام Extended Groth Strip را آنالیز می نماید. نوار گسترده گروت بین صورت فلکی دب اکبر و بوته قرار گرفته است و شامل حدود 100000 کهکشان است. تلسکوپ فضایی هابل بین سال های 2004 تا 2005 به طور گسترده تصویربرداری کرد و مشاهدات نو JWST بر اساس پایه ای که به وسیله هابل ایجاد شد، انجام شد.

هدف از تحقیقات با استفاده از داده های CEERS، کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شکل گیری کهکشان های اولیه خواهد بود.

منبع: SPACE.COM

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید