خبرنگاران سه شنبه بدون خودرو با رکاب زنی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد

به گزارش وبلاگ عکس، مشهد- خبرنگاران- جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری مشهد برای همراهی با شعار سه شنبه های بدون خودرو سوار بر دوچرخه جهت میدان ملک آباد تا میدان شهدای این شهر را رکاب زدند.

خبرنگاران سه شنبه بدون خودرو با رکاب زنی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد روز سه شنبه در حاشیه این برنامه در جمع وبلاگ عکس بر عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش خطوط ویژه دوچرخه در سطح این کلانشهر تاکید نمود.

مجتبی بهاروند اضافه نمود: سال جاری کوشش مضاعفی برای توسعه زیرساختهای جهت دوچرخه در مشهد در حال اجرا است و می کوشیم میان خطوط دوچرخه سواری پیوستگی ایجاد گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: برای کاهش ترافیک شهری، گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه لازم است.

احسان اصولی اضافه نمود: باید زیرساختهای لازم برای تحقق این هدف فراهم و زیرساختهای موجود نیز اصلاح گردد.

محمدهادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: مدیریت شهری با فرهنگسازی می تواند به گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک فرهنگ ارزشمند یاری کند.

سه شنبه های بدون خودرو پویشی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین در کشور از سال 1394 ابتدا از شهر اراک شروع شد تا از این طریق شهروندان سه شنبه هر هفته به جای استفاده از خودرو شخصی، گزینه های مفیدتر مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا خودرو اشتراکی را برای انجام کارهای روزانه جایگزین نمایند.

ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی در شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی 31 دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استانها تحقق این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.

7505/1858

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سه شنبه بدون خودرو با رکاب زنی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه شنبه بدون خودرو با رکاب زنی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید