خبرنگاران شهرداری بجنورد، بخشی از اعتبارات نوروزی را صرف مقابله با کرونا کند

به گزارش وبلاگ عکس، بجنورد- خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: از شهرداری مرکز استان انتظار می رود بخشی از اعتبارات ستاد نوروزی را به مقابله با ویروس کرونا و پاکسازی شهر از آلودگی آن اختصاص دهد.

خبرنگاران شهرداری بجنورد، بخشی از اعتبارات نوروزی را صرف مقابله با کرونا کند

سیدمحسن موسوی روز شنبه به خبرنگار وبلاگ عکس گفت: شهرداری باید ستاد پیشگیری و مقابه با کرونا را در این نهاد تشکیل دهد تا کارها در این عرصه به بهترین نحو مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان در اولویت است، افزود: با توجه به ظرفیت های محدود استان نسبت به سایر استان ها، باید کنترل بیشتری بر روی کرونا داشته باشیم، ما در مجاورت استان های پرخطر خراسان رضوی و استان های شمالی هستیم بنابر این نیاز است برای مهار کرونا تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: باید مشابه اقدام شهرداری مشهد، شهرداری بجنورد هم نسبت به توزیع اقلام بهداشتی در شهر اقدام کند و تمهیداتی بیندیشد که دسترسی شهروندان به این اقلام آسان تر و بیشتر شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: نیاز است تا بودجه اختصاصی در زمینه مبارزه با کرونا لحاظ شود.

موسوی با اشاره به انتقاد شهروندان از حضور زباله گردها در سطح شهر گفت: متاسفانه زباله گردها در شهر ساماندهی نشده اند و مشکل، مدیریت نشده است، شهرداری می تواند نسبت به توزیع اقلام بهداشتی به این افراد اقدام و مشکل را تاحدی کنترل کند.

وی با تاکید بر حساسیت و لزوم ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بجنورد، از شهرهایی است که در آن، شمار تاکسی ها زیاد است بنابراین توجه به بهداشت این ناوگان ضروری است و بعضا انتقادهایی از طرف مردم در این زمینه منعکس شده است.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا شمار افراد مشکوک به بیماری کرونا در حاشیه های شهر بیشتر است؟ گفت: بر اساس گزارش ها، این گفته صحت دارد و البته بهره مندی ساکنان این مناطق از بهداشت کمتر است و طبیعتا نگرانی از شیوع کرونا نیز در حاشیه ها بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد شرح داد: حاشیه های شهر، نیاز بیشتری به اقدامات ضربتی برای مقابله با کرونا دارند.

یک سوم از جمعیت بجنورد در حاشیه ها زندگی می کنند.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

از 45 بیمار شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان خراسان شمالی 22 نفر مربوط به شهرستان بجنورد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهرداری بجنورد، بخشی از اعتبارات نوروزی را صرف مقابله با کرونا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری بجنورد، بخشی از اعتبارات نوروزی را صرف مقابله با کرونا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید