داوود اغلو از حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد

به گزارش وبلاگ عکس، داوود اغلو وزیر خارجه اسبق ترکیه به طور رسمی کناره گیری خود از حزب عدالت و توسعه را گفت.

داوود اغلو از حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس، احمد داوود اغلو وزیر خارجه اسبق ترکیه و از رهبران سابق حزب عدالت و توسعه امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری به همراه چند تن از متحدان خود، استعفای خود را از این حزب اعلام کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم در این مورد نوشت که یکی از مسئولان حزب عدالت و توسعه پیش از این گفته بود که کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه قصد دارد داوود اغلو را به همراه سه نماینده مجلس دیگر از این حزب اخراج کند.

نام این سه نماینده ایهان فر استون، سلجوق اوزداغ و عبدالله باشچی است و تصمیم کمیته مرکزی حزب پس از آن اجرا شده بود که برخی منابع از تلاش داوود اغلو برای تأسیس حزب جدید خبر دادند.

داوود اغلو پیش از این گفته بود که بسیاری در حزب عدالت و توسعه از سیاست های اردوغان رضایت ندارند.

او در هشتم مرداد گذشته به روزنامه فایننشال تایمز، گفت که این عدم رضایت موجب شده است تا رهبران جدا شده از حزب این امکان را داشته باشند تا موجب دو دستگی در جریان سیاسی حاکم بر ترکیه شوند.

در همین حال محمد علی اصلان از اعضای ارشد حزب کُردی دموکراتیک خلق ها نیز گفته است که حزب عدالت و توسعه در حال پوست اندازی است و برخی از اعضای ارشد آن به زودی احزاب جدیدی تأسیس خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

داوود اغلو که از سال های 2009 الی 2014 وزیر خارجه و برای دو سال پس از آن نیز نخست وزیر ترکیه بود، از هم پیمانان اصلی اردوغان و به نوعی تئوریسین سیاست خارجی این کشور محسوب می شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "داوود اغلو از حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوود اغلو از حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید