دبیرکل اوپک در تهران؛ رایزنی و گفتگو با رئیس جمهوری و وزیر نفت

به گزارش وبلاگ عکس، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به منظور دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری و وزیر نفت روز آدینه پنجم خرداد وارد تهران شد.

دبیرکل اوپک در تهران؛ رایزنی و گفتگو با رئیس جمهوری و وزیر نفت

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از وزارت نفت، هیثم الغیص روز گذشته آدینه، پنجم خرداد وارد تهران شد و امروز به ملاقات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت می رود؛ آنالیز وضع بازار نفت، منظره عرضه و تقاضا و گفتگو درباره نشست پیش روی اعضای اوپک و نشست وزارتی ائتلاف اوپک پلاس از محورهای این ملاقات خواهد بود.

هیثم الغیص روز یکم اوت سال 2022 میلادی (دهم مردادماه 1401) به عنوان بیست وچهارمین دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کارش را شروع کرد.

اعضای اوپک در نشست ویژه وزارتی این سازمان که سوم ژانویه 2022 (13 دی ماه 1400) تنها با دستور کار انتخاب دبیرکل برگزار گردید بر سر انتخاب الغیص به عنوان بیست وچهارمین دبیرکل این سازمان به اجماع رسیدند.

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مدیر ارشد چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از 30 سال تجربه بین المللی دارد.

وی در بخش فروش و بازاریابی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت نموده و با تصدی سمت های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه ای و بین المللی دارد.

کویت پیش از انتخاب هیثم الغیص به عنوان دبیرکل اوپک در سال های 1965 و 2005 میلادی نیز عهده دار این پست بوده است. اشرف لطفی در سال 1965 به مدت یک سال و شیخ احمد فهد الاحمد الصباح در سال 2005 به عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.

محمد سانوسی بارکیندو بیست وسومین دبیرکل اوپک اندکی پیش از سرانجام دوران خدمتش و اوایل ماه ژوئیه (تیرماه 1401) درگذشت. وی اواسط سال 2016 این سمت را به عهده گرفت و در سال 2019 برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "دبیرکل اوپک در تهران؛ رایزنی و گفتگو با رئیس جمهوری و وزیر نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل اوپک در تهران؛ رایزنی و گفتگو با رئیس جمهوری و وزیر نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید