دری رکورد شرک را شکست

به گزارش وبلاگ عکس، آی سینما: با استقبال گسترده سینماروها و خانواده ها از انیمیشن در جست و جوی دری جدیدترین تولید مشترک استودیوهای پیکسار و دیزنی، فروش افتتاحیه فیلم در گیشه امریکای شمالی از مرز 136 میلیون دلار فراتر رفت و رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ انیمیشن را از آن خود کرد. نزدیک به یک دهه، این رکورد در تصاحب شرک 3 بود و حالا دنباله انیمیشن محبوب در جست وجوی نمو با ربودن گوی سبقت و کسب رکوردی بی سابقه، از مدعیان اصلی جوایز اسکار نیز به شمار می رود.

دری رکورد شرک را شکست

در جست وجوی دری (Finding Dori) علاوه بر عامه تماشاگران، با استقبال چشمگیر منتقدان نیز روبه رو شده و از همین حالا خیلی ها نسبت به پیروزیت این انیمیشن در رقابت های اسکار 2017 احساس همدلی نشان داده اند. استودیوی پیکسار که سال گذشته با انیمیشن دایناسور خوب شکستی سنگین را در گیشه تجربه کرد، به دنبال پیروزیت جدیدترین ساخته اندرو استنتن دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است.

با این حال، نباید از یاد برد که یکی از دلایل عمده فروش خیره کننده در جست وجوی دری، حاصل چندین دهه عملکرد فوق العاده برند پیکسار و اعتبار کم سابقه ای است که صاحبان این استودیو برای خود فراهم کردند. علاوه بر این، حدود 13 سال از نمایش انیمیشن پیروز و پرطرفدار در جست وجوی نمو گذشته و مدت ها بود که هواداران بی صبرانه در انتظار تماشای دنباله ای جدید از ماجراجویی های نمو بودند.

داستان در جست وجوی دری با موضوع دُری ماهی فراموشکار آبی رنگ (با صداپیشگی الن دیجنرس) و تلاش او برای پیدا کردن والدین گمشده اش روایت می شود. انیمیشن جدید پیکسار، نه تنها رکورد شرک 3 با 121.6 میلیون دلار فروش افتتاحیه را پشت سر گذاشته، به عنوان پرفروش ترین فیلم اکران ژوئن نیز رکوردشکن شده و بعد از دنیای ژوراسیک با 208.8 میلیون دلار فروش افتتاحیه، در رتبه دوم قرار گرفته است.

در باکس آفیس جهانی نیز، فیلم در 29 بازار بین المللی از جمله استرالیا، آرژانتین، روسیه و چین روی پرده رفته و 50 میلیون دلار دیگر به سبد درآمد اینمیشن جدید پیکسار افزوده است. فروش افتتاحیه در جست وجوی دری در گیشه چین 17.5 میلیون دلار برآورد شده که در میان تولیدات قبلی پیکسار، رکوردی بی سابقه به شمار می رود.

از میان دیگر فیلم های تازه اکران شده می توان به اطلاعات مرکزی (Central Intelligence) اشاره کرد که از جمعه گذشته (17 ژوئن) در 3508 سالن سینما روی پرده رفته و با کسب 34.5 میلیون دلار در سه روز نخست افتتاحیه خود، در رتبه دوم جدول پرفروش ها قرار گرفت. دواین جانسن و کوین هارت ستاره های اصلی این اکشن کمدی 50 میلیون دلاری هستند. داستان فیلم روایتگر ماجرای یک حسابدار محترم است که از طریق فیسبوک بعد از سال ها با رفقای دبیرستانی اش قرار ملاقات می گذارد و ناخواسته پایش به دنیای جاسوسی در سطح بین المللی باز می شود.

فیلم ترسناک احضار ارواح 2 که هفته گذشته صدرنشین گیشه امریکا شد، در انتها سه روز گذشته و با کسب 15.5 میلیون دلار به رتبه سوم جدول سقوط کرد. بعد از دو هفته اکران، فروش داخلی فیلم از مرز 71 میلیون دلار فراتر رفته است.

بعد از حالا من رو می بینی 2 با 9.7 میلیون دلار فروش آخر هفته و کسب رتبه چهارم، فیلم اقتباسی وارکرفت نیز با 6.5 میلیون دلار، در رتبه پنجم جدول پرفروش ها قرار گرفت. تهیه و تولید محصول جدید یونیورسال که با اقتباس از ویدئوگیم معروفی به همین نام ساخته شده، حدود 160 میلیون دلار هزینه برده است. بعد از دو هفته اکران، کل فروش داخلی فیلم در گیشه امریکا حدود 37.7 میلیون دلار برآورد شده که در نوع خودش فاجعه محسوب می شود اما در گیشه چین، این بلاک باستر پرهزینه از قضا با استقبال چشمگیر سینماروهای چین روبه رو شده و تا امروز بیش از 200 میلیون دلار فروخته است.

جدول فروش هفتگی فیلم ها (در ایالات متحده و کانادا)/ 19-17 ژوئن 2016

منبع: برترین ها

به "دری رکورد شرک را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دری رکورد شرک را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید