فیلم ابرقهرمانی آکوامن 2 فاجعه دیگری برای دی سی رقم زد (باکس آفیس هفته)

به گزارش وبلاگ عکس، آکوامن 2 با عنوان کامل آکوامن و پادشاهی گم شده (Aquaman and the Lost Kingdom) نتوانست در اولین هفته اکران پرفروش ظاهر گردد و با تنها 28 میلیون دلار شکست دیگری را برای دی سی رقم زد.

فیلم ابرقهرمانی آکوامن 2 فاجعه دیگری برای دی سی رقم زد (باکس آفیس هفته)

این میزان فروش پادشاهی گم شده به میزان ای بود که در جدول های داخلی قبل از سه تازه وارد دیگر یعنی انیمیشن مهاجرت (Migration) محصولی از یونیورسال و ایلومینیشن، کمدی رمانتیک هرکسی جز تو (Anyone but You) با بازی سیدنی سوینی و گلن پاول و فیلم زندگی نامه ای ورزشی پنجه آهنین (The Iron Claw) محصولی از A24 قرار بگیرد. اما آکوامن 2 برادران وارنر و استودیو دی سی، فراتر از جایگاه شماره 1 خود، چیزی برای بالیدن ندارد. این دنباله 205 میلیون دلار هزینه داشت و در بین بدترین اولین اکران های فیلم های ابرقهرمانی سال نهاده شد. این فیلم بدتر از فاجعه اکران ماه نوامبر یعنی مارول ها (The Marvels) با 47 میلیون دلار ظاهر شد که به عنوان کم عایدیترین قسمت در تاریخ دنیای سینمایی مارول دیزنی شناخته شد.

در مقابل، آکوامن 2 چهارمین فیلم از چهار فیلم دی سی در امسال است که در باکس آفیس شکست می خورد. پیش از این فیلم های فلش (The Flash) با 55 میلیون دلار، شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods) با 30 میلیون دلار و بلو بیتل (Blue Beetle) با 25 میلیون دلار در اکران هایشان ناامیدنماینده ظاهر شدند.

معمولا اکران های ماه دسامبر کم رونق شروع می شوند اما در سال تازه با قدرت بیشتری به فروش خود ادامه می دهند. این در خصوص آکوامن 2018 صادق بود که با 67 میلیون دلار افتتاح شد و به 335 میلیون دلار در آمریکای شمالی (و 1.15 میلیارد دلار در سطح دنیای) رسید. با این حال، آکوامن 2 با امواج متلاطم تری روبرو است. فراتر از هیاهوی اندک و نقدهای وحشتناک، پادشاهی گمشده آخرین قسمت پیش از این است که روسای تازه دی سی، جیمز گان و پیتر سفرن، این دنیا ابرقهرمانی گسترده را بدون شخصیت هایی مانند آرتور کری با بازی جیسون موموآ بازآفرینی نمایند.

با اکران رنگ بنفش (The Color Purple) فیلم اقتباسی موزیکال وارنر، درام مسابقه ای فراری (Ferrari) و پسران در قایق (The Boys in the Boat) داستانی الهام بخش به کارگردانی جورج کلونی در روز کریسمس، باجه های سینما شلوغ تر می شوند. استودیوها و صاحبان سینما امیدوارند که نمایش فیلم ها در 25 دسامبر شروع گردد، اما در مجموع این یک فصل تعطیلات ضعیف و بدون یک فیلم پرفروش میلیارد دلاری مانند مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) و آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) است.

دیوید ای گراس، مدیر شرکت مشاوره فیلم می گوید: سال 2023 در حال خاتمه است. سینما در مقایسه با دسامبر های گذشته که جنگ ستارگان (Star Wars)، جومانجی (Jumanji) یا اولین آکوامن را داشت با کساد روبرو است. مگر اینکه آکوامن 2 همه را غافل گیر کند. این در حالی است که نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) دیزنی با 845 میلیون دلار و مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) با 690 میلیون دلار از سونی در گیشه پیروز ظاهر شدند، اما عناوین دیگر، از جمله مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania,) مارول شرایط مطلوبی نداشتند. گراس می افزاید: این ژانر به هیچ وجه نمرده است او معتقد است که نمایش های سال 2024 مانند ددپول 3 (Deadpool 3)، جوکر 2 (Joker 2) و ونوم 3 (Venom 3) مخاطبان را جذب خواهند کرد.

موزیکال فانتزی وانکا (Wonka) که هفته پیش صدرنشین بود، در دومین هفته اکران به رتبه دوم سقوط کرد و با 17.7 میلیون دلار عایدی داخلی خود را به 75.20 میلیون دلار رساند. اگر وانکا به همین ترتریب به فروش خود ادامه دهد، در ایام تعطیلات جزو فیلم های برتر باکس آفیس باقی خواهد ماند.

در جای دیگر باکس آفیس، مهاجرت با 12.3 میلیون دلار از 3708 سینما در اولین هفته اکران در جایگاه سوم نهاده شد. این شروعی میانه برای یک انیمیشن اورجینال است، بنابراین استودیو روی آن سرمایه گذاری می نماید مانند فیلم های خانوادگی اخیر چون گربه چکمه پوش: آخرین آرزو و بنیادین (Elemental) از پیکسار، که توانستند ماه ها پس از اولین نمایش خود به فروش بلیت ادامه دهند. مهاجرت نقدهای مثبتی به همراه داشت و در سینما اسکور نمره A به دست آورد، که نویدبخش فروش بیشتر در ایام تعطیلات است.

ساخت مهاجرت، انیمیشن کمدی درباره خانواده ای از مرغابی ها که برای زمستان به جنوب می روند، 70 میلیون دلار هزینه داشت. این فیلم که به وسیله مایک وایت نوشته شده و صداپیشگانی چون کمیل نانجیانی، الیزابت بنکس و آکوافینا را در خود دارد، با 22 میلیون دلار فروش در گیشه بین المللی ناامیدنماینده ظاهر شد.

هرکسی به جز تو فیلم درجه R سونی در جایگاه چهارم نهاده شد و در اولین هفته اکران 6.23 میلیون دلار در 3055 سینما فروخت. این یک شروع ضعیف برای اکران سراسری است، اما بودجه آن ارزان بود و فقط 25 میلیون دلار هزینه داشت.

فیلم هندی سالار (Salaar) به کارگردانی پراشانت نیل و بازی پرابهاس در نقش اصلی، یکی از عناوین خارجی باکس آفیس این هفته است که اولین روزهای اکران خود را پشت سر می گذارد. این فیلم 5.41 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه پنجم جدول فروش نهاده شد. سالار دوستی بین دیوا (پرابهاس) یک قبیله نشین و وارادها (پریتویراج)، شاهزاده خانسار را دنبال می نماید. زمانی که یک کودتا به وسیله وزرای پدر وارادها و بستگانش صورت می گیرد، او برای یاری نزد دیوا می رود تا بتواند حاکم بلامنازع خوانسار گردد.

ششمین فیلم این هفته، پنجه آهنین در 2774 سینما 5.05 میلیون دلار فروخت. این درام با بودجه 16 میلیون دلاری یکی از فیلم های منتخب A24 است که به جای اکران محدود در سراسر کشور اکران می گردد چرا که این استودیوی مستقل نسبت به جذابیت تجاری پنجه آهنین خوشبین است. این فیلم با بازی زک افران داستان واقعی غم انگیز خانواده فون اریش را روایت می نماید؛ سلسله ای از کشتی گیران حرفه ای که درگیر یک سری اتفاقات تراژیک شدند.

انیمه پسر و مرغ ماهی خوار (The Boy and the Heron) در سومین هفته اکران 3.15 میلیون دلار بدست آورد و مجموعا در آمریکای شمالی به عایدی 30.58 میلیون دلاری رسید و در جایگاه هفتم باکس آفیس نشست. این انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی یکی از نامزدهای برترین انیمیشن گلدن گلوب، و از شانس های اسکار است.

فیلم هشتم باکس آفیس این هفته بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes) که بعد از شش هفته همچنان جزو ده فیلم اول جدول باکس آفیس است، با 3.15 میلیون دلار مجموعا در جدول داخلی 149.23 میلیون دلار عایدی داشت.

فیلم خارجی دیگر این هفته، گودزیلا منهای یک که چهارمین هفته اکران خود را پشت سر می گذارد، با 2.74 میلیون دلار در جایگاه نهم نشست و مجموع عایدی خود را در آمریکای شمالی به 40.35 میلیون دلار رساند. این اکشن علمی-تخیلی نقدها و نظرات مثبتی را دریافت کرد و در راتن تومیتوز 98 از 100 و در IMDb امتیاز 8.4 از 10 به خود اختصاص داد.

و در نهایت دهمین فیلم این هفته، بیچارگان (Poor Things) به کارگردانی یورگوس لانتیموس و با بازی اما استون به فروش آهسته و پیوسته خود ادامه می دهد. این فیلم فانتزی با داستانی فرانکنشتاینی محصول سرچ لایت 2.1 میلیون دلار از 800 سالن در سومین هفته اکران کسب کرد و مجموعا 5.05 میلیون دلار در آمریکای شمالی بدست آورد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
آکوامن و پادشاهی گم شده

Aquaman and the Lost Kingdom

128.1028.10
وانکا

Wonka

217.7075.20
مهاجرت

Migration

112.3112.31
هرکسی جز تو

Anyone But You

16.236.23
سالار

Salaar

15.485.48
پنجه آهنین

The Iron Claw

15.055.05
پسر و مرغ ماهی خوار

The Boy and the Heron

33.1530.58
بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes

63.15149.32
گودزیلا منهای یک

Godzilla Minus One

42.7440.35
بیچارگان

Poor Things

32.115.05

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیلم ابرقهرمانی آکوامن 2 فاجعه دیگری برای دی سی رقم زد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ابرقهرمانی آکوامن 2 فاجعه دیگری برای دی سی رقم زد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید