دعوت رئیس جمهور فرانسه از رحمان برای سفر به پاریس

به گزارش وبلاگ عکس، وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دعوت رئیس جمهور فرانسه از رحمان برای سفر به پاریس

به گزارش خبرنگار وبلاگ عکس در دوشنبه، ژان باتیست لوموان وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه در سفر به دوشنبه با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتوگو کرد.

بنابه گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، طرفین در این ملاقات مسائل مربوط به امنیت، مرز، اقتصاد، علم و آموزش و پرورش و فرهنگ را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

در جریان این دیدار وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه پیغام امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور را به امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان برای انجام سفر به پاریس ابلاغ کرد.

رحمان در سخنانی از فرانسه برای حمایت دائمی از تاجیکستان در زمینه تطبیق طرح های سرمایه گذاری دارای اهمیت ملی و منطقه ای، بخش خصوصی، کشاورزی و اجتماعی همچنین ابتکارات بین المللی دوشنبه در زمینه آب، بویژه برطرف عواقب تغییریابی اقلیم و مدیریت ذخایر آبی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بین المللی اظهار قدردانی کرد.

دو طرف حوزه های سرمایه گذاری، هواپیمای مدنی، انرژی، فعالیت مهندسی و مشورتی، حمل و نقل، ارتباطات و کشاورزی برای همگرایی های آینده دوجانبه تاجیکستان و فرانسه را مهم ارزیابی کردند.

تاکید شد که ایجاد خط پرواز میان دو کشور و برگزاری نمایشگاه های نقاشی، تاریخی و فرهنگی همزمان با ترویج توسعه بیشتر همکاری های تجاری و مالی می توانند شرایط مناسبی را برای افزایش بازدید شهروندان دو کشور از کشورهای یکدیگر فراهم نمایند.

مقامات ارشد تاجیکستان و فرانسه همچنین در خصوص توسعه روابط بین دو کشور در چارچوب استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای کشورهای آسیای مرکزی گفت وگو کردند.

طی این دیدار همچنین مسائل مربوط به تقویت مبارزه مشترک علیه تروریسم بین المللی، افراط گرایی و سایر جرایم فراملی و سازمان یافته، ترویج روند تقویت امنیت و ثبات در منطقه و افغانستان مورد آنالیز نهاده شد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دعوت رئیس جمهور فرانسه از رحمان برای سفر به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت رئیس جمهور فرانسه از رحمان برای سفر به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید