سخنگوی نیروهای مسلح یمن: استان جوف را کاملا آزاد کردیم ، 33 بار اهدف نظامی و مالی عربستان را هدف گرفتیم

به گزارش وبلاگ عکس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام آزادی کامل استان جوف گفت: نیروی هوایی ما در خلال عملیات فامکن منهم 54 عملیات انجام داد که 33 مورد از آنها مواضع نظامی و مالی سعودی را هدف گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: استان جوف را کاملا آزاد کردیم ، 33 بار اهدف نظامی و مالی عربستان را هدف گرفتیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس به نقل از شبکه خبری المسیره ، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری به تشریح جزئیات دستاوردهای ارتش در نبرد با متجاوزان در عملیات عظیم آزاد سازی کامل استان جوف پرداخت و گفت که این نیروها توانایی خود در تحمیل معادلات جدید بر واقعیت های جغرافیایی مختلف طی یک دوره تاکید نمودند.

وی ادامه داد که نیروهای مسلح ما با شایستگی کامل ماموریت های خود را به انجام می رسانند.

یحیی سریع اعلام کرد که این نیروها می توانند ضمن یک استراتژین نظامی کامل از مرحله دفاع به حمله برسند.

وی اضافه نمود که ما امروز موفقیت عملیات فامکن منهم را که به کمک خدا با آزادسازی استان الجوف به اوج خود رسید، اعلام می کنیم.

سریع ادامه داد که این عملیات موضع نظامی نیروها و ملت و فرماندهان ما را تقویت کرد.

وی توضیح داد که موفقیت های مستمر نیروهای ما ترجمه واقعی آن چیزی است که عبدالملک بدرالدین الحوثی به آن اشاره نموده بود.

به گزارش وبلاگ عکس ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه نمود که این عملیات نظامی شامل همه مناطق محور جنوبی استان الجوف بود.

یحیی سریع توضیح داد که ما در هنگام اجرای عملیات٬ مناطق مسکونی را تحت نظر داشته و بر محافظت از جان و مال شهروندان و نیز حفظ امنیت و ثبات شهر الحزم تا تحویل آن به نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور متعهد بودیم.

وی ادامه داد که در خلال عملیات فامکن منهم اسرای سعودی به دست ارتش و کمیته های مردمی افتادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید نمود که این عملیات خسارات زیادی برای دشمن به بار آورد و تلفات انسانی آنها تا این لحظه بیش از 1200 نفر از جمله چند کشته و زخمی و اسیر بود.

یحیی سریع اعلام کرد که عملیات مذکور همه مناطق مسکونی الجوف را امن نموده و اوضاع در شهر الحزم پس از آزادسازی آن عادی شد.

سریع ادامه داد که دشمن سعودی با صدها مزدور که اغلب آنها در نجران و جیزان و عسیر بودند وارد درگیری شد و هواپیماهای آن بیش از 250 حمله ترتیب دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که مناطق غربی این استان پایگاه نیروهای ما برای آزاد سازی سایر مناطق آن به ویژه مناطق مسکونی و جنوب و مرکز استان بود.

وی اشاره نمود که نیروهای دشمن در استان الجوف شامل یک منطقه کامل نظامی به اضافه 6 تیپ و 3 گردان متشکل از مزدوران سلفی و گروه های پلیس بودند.

سریع ادامه داد که نیروی هوایی ما توانست علاوه بر عملیات انهدام یک هواپیمای جنگی دشمن٬ 10 عملیات موفقیت آمیز علیه هواپیماهای دشمن ترتیب دهد.

سریع ادامه داد که دستورالعمل های محمد عبدالکریم الغماری رئیس ستاد ارتش یمن به اسرای یمنی اجازه داد تا از سرنوشت خانواده هایشان اطلاع پیدا نمایند.

وی اعلام کرد که دشمن سعودی در نبرد آزادسازی الجوف ضربات دردناکی دریافت کرد٬ نیروی هوایی ما در خلال عملیات فامکن منهم 54 عملیات انجام داد که 33 مورد از آنها مواضع نظامی و اقتصادی سعودی را هدف گرفت.

یحیی سریع گفت که در این عملیات موشک های بالستیک نکال ، قاصم و بدر مورد استفاده نهاده شد عملیات نیروی هوایی ما با هدف قرار دادن مواضع حیاتی نفت و گاز سعودی٬ خسارتهای جانی ، اقتصادی و اقتصادی فراوانی به دشمن وارد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد که یگان توپخانه ای در طی این عملیات استحکامات دشمن را تخریب کرد در حالی که مجاهدین قهرمان با سلاح های سبک و متوسط خود در مواجهه با نیروهای دشمن بودند.

یحیی سریع تاکید نمود که در این عملیات آزادگان قبایل الجوف از جمله عظیمان و شیوخ و صدها تن از فرزندان این قبایل نیز سهیم بودند٬ یگان های مهندسی و زره پوش ما در خلال این عملیات٬ ماموریت های خود را در مقابل خودروهای زرهی دشمن با موفقیت انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سخنگوی نیروهای مسلح یمن: استان جوف را کاملا آزاد کردیم ، 33 بار اهدف نظامی و مالی عربستان را هدف گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نیروهای مسلح یمن: استان جوف را کاملا آزاد کردیم ، 33 بار اهدف نظامی و مالی عربستان را هدف گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید