سپردن تبلیغات به باشگاه ها فساد و دلالی را کم می نماید

به گزارش وبلاگ عکس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احسان اصولی گفت: اتفاق بسیار خوبی در فضای فوتبال کشور رخ داد که حاصل اقدامات چند ماهه فدراسیون فوتبال و بر پایه تاکید رئیس فدراسیون جهت حرفه ای سازی باشگاه داری و درآمدزایی و انجام فعالیت های مالی به شکل مستقل و بر اساس صرفه و صلاح باشگاه ها است و بی شک مبنای حرفه ای شدن فوتبال ملی ما است.

سپردن تبلیغات به باشگاه ها فساد و دلالی را کم می نماید

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این طرح طبق نظرات رئیس فدراسیون دنبال شد. سال هاست که لیگ و فوتبال ما عنوان حرفه ای دارد اما در حوزه اقتصادی هنوز نتوانسته به صورت حرفه ای عمل کند، در حالی که عایدیزایی از فوتبال از تعاریف فوتبال حرفه ای است و اکنون گام نخست آن برداشته شده است. در شرایطی که تیم ملی فوتبال جایگاه نخست قاره کهن را دارد و در سطح دنیا نیز توجهات را به خودش جلب نموده است. ضمن اینکه استعدادها، علاقه مندان و هواداران پرشور و پرشمار ایران زمینه ساز رفتن ما به سوی فوتبال حرفه ای است اما متأسفانه در گذشته نوع فعالیت اقتصادی و عایدیزایی در باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون حرفه ای نشده بود و وابسته به منابع دولتی یا بخش های نیمه دولتی و خصولتی بود. فوتبال ما در حوزه اقتصاد می تواند به طور مستقل عایدیزا و یاری حال اقتصاد ملی ما باشد و به GPD یاری کند، علاوه بر آثار اجتماعی، فرهنگی، اعتباری و هویتی که فوتبال ما در پی دارد قطعاً فوتبالی که امروز در دنیا صنعت اطلاق می گردد، می تواند در حوزه اقتصاد نیز این تأثیرگذاری را داشته باشد، اما تا به امروز حرکتی نشده بود.

اصولی توضیح داد: امیدوارم باشگاه های ما این فرصت را غنیمت بشمارند و از این ظرفیت بتوانند برای تحقق عایدی و حرفه ای شدن استفاده نمایند. به خصوص در کسب عایدیهای ارزشمند اقتصادی و تعریف فعالیت های اقتصادی مستقل که خودش می تواند اشتغال زایی، عایدیزایی و حتی ارزآوری داشته باشد. فوتبال ما ظرفیت خودش در ارزآوری را هنوز نشان نداده است و می توانیم در این حوزه به شکل بسیار چشم گیری فعالیت کنیم و از سرمایه انسانی که در حوزه فوتبال و فوتسال داریم، استفاده کنیم و منابع ارزی را به داخل کشور وارد کنیم.

وی در ادامه گفت: آن بخش از ماموریت هایی که در سازمان لیگ شکل تصدی گری داشت به خود باشگاه ها محول شد. از این پس سازمان لیگ فرصت پیدا می نماید تا به مأموریت های اصلی و و اساسی خودش بیشتر اهتمام داشته باشد و نقش نظارت بر لیگ فوتبال را بهتر ایفا نماید. سطح لیگ در آسیا را ارتقا بدهد تا لیگ فوتبال کشورمان نیز هم پای تیم ملی رشد کند. این فرصت مهیا می گردد تا مدیران در سازمان لیگ به مباحث برگزاری حرفه ای لیگ بیشتر معطوف شوند و بار مسئولیت در بخشی که در آن حوزه ها نه ساز و کار و نیروی متخصص انسانی را داشت و نه در تعاریف حوزه مأموریتی سازمان لیگ قرار داشت، سبک تر گردد. ضمن اینکه امر شفاف سازی منابع اقتصادی که از اهداف این دوره فدراسیون و شخص رئیس فدراسیون بوده، بهتر محقق گردد و به سمت شفاف تر شدن منابع ورودی به فوتبال و منابع هزینه ای حرکت کنیم که در واقع یک گام بسیار رو به جلو است و تداوم این جهت و اقدامات می تواند فوتبال ما را در حرفه ای، عایدیزا و شفاف شدن بهره مند کند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در سرانجام اعلام نمود: وقتی باشگاه ها به عایدیزایی برسند، منابع به شکل خودجوش، خودزا و درون زا به وسیله فوتبال مهیا گردد، قطعاً فساد و دلالی و خیلی از اتفاقات ناخوشایند که شنیده می گردد به حاشیه خواهد رفت و فضای فوتبال بهتر و پاک تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سپردن تبلیغات به باشگاه ها فساد و دلالی را کم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپردن تبلیغات به باشگاه ها فساد و دلالی را کم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید