فیبرنوری ایرانسل به تبریز رسید

به گزارش وبلاگ عکس، ایرانسل در سومین گام خود در پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها، سراغ فیبرکشی شهر تبریز رفت. ایرانسل، پیش از این دو شهر بابل و شیراز را فیبرکشی نموده و آماده ارائه اینترنت فیبرنوری شده است.

فیبرنوری ایرانسل به تبریز رسید

دیروز 9 آبان ماه، مراسم عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر تبریز برگزار گردید تا با یاری شهرداری تبریز، 240 کیلومتر فیبرکشی و بعد به منازل و کسب وکارها، سرویس FTTH ارائه گردد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: در امسال، 30 سایت نسل پنج تلفن همراه در تبریز به بهره برداری رسیده و تا انتها سال، این تعداد، به 35 سایت افزایش پیدا می نماید.

او به پروژه فیبرنوری در شهر تبریز اشاره نمود و گفت در فاز نخست، 240 کیلومتر فیبرکشی انجام می گردد و کوشش خواهد شد پروژه زودتر از موعد قرارداد به انتها برسد.

بیژن عباسی آرند اشاره نمود در فاز بعدی، این حجم از فیبرکشی را به 450 کیلومتر خواهند رساند تا همه مردم از جمله کسب وکارهای خانگی نیز بتوانند از اینترنت فیبرنوری پرسرعت استفاده نمایند.

سرمایه گذاری اولیه در نظر گرفته شده برای فاز نخست پروژه فیبرنوری ایرانسل، حدود 200 میلیارد تومان است.

فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف

ایرانسل در 27 اردیبهشت 1402، رسما سرویس فیبرنوری خود را در شهر بابل مازندران راه اندازی کرد و اینک تقریبا کل این شهر فیبرکشی شده و آماده ارائه سرویس و اتصال مردم به فیبرنوری است.

بعلاوه، ایرانسل در 22 مهرماه سراغ شهر شیراز رفت و تفاهم نامه ای برای توسعه فیبرنوری با شهرداری این شهر و همین طور صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا امضا کرد.

این اپراتور در مرداد ماه 1402 پیروز شده پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را دریافت کند که به منزله مجوزی برای ورود ایرانسل به پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها بود.

در مجموع ایرانسل متعهد به پوشش دهی 5 میلیون کاربر در پروژه فیبرنوری شده که البته فقط 2 میلیون کاربر را مستقیما متصل می نماید و باقی را به وسیله شرکت های FCP پیش خواهد برد.

مقداری بالاتر از سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت فیبر است؛ ضمن اینکه ایرانسل در ابتدا مبلغ 2 میلیون تومان برای نصب و راه اندازی از مشتری اخذ می کرد که فعلا تا انتها آذر ماه برای شهروندان بابلی رایگان شده است.

بعلاوه، ایرانسل تا کنون از دو مودم فیبر نوری به نام و رونمایی نموده که با بسته 50 گیگ یک ماه، قیمتی حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان دارد.

منبع: شبکه چی

به "فیبرنوری ایرانسل به تبریز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبرنوری ایرانسل به تبریز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید