ماجرای دلار های جادویی در استقلال چیست؟

به گزارش وبلاگ عکس، باشگاه استقلال ظرف یکسال گذشته درآمد های زیادی داشته، اما معین نیست این درآمد ها صرف چه مسائلی می شوند.

ماجرای دلار های جادویی در استقلال چیست؟

به گزارش ، باشگاه استقلال تهران این روز ها با مسائل اقتصادی زیادی روبرو شده و از طرفی عملکرد مدیران این باشگاه به شکلی بوده که حتی با وجود پیروزی شاگردان آندره آ استراماچونی در بازی های اخیر طرفداران لب به اعتراض علیه امیر حسین فتحی باز نموده و شعار حیا کن، رها کن علیه او سر می دهند.

یکی از نقاط تاریک دوران فعالیت فتحی و معاون سابق او یعنی علی خطیر به شفاف نبودن وضعیت اقتصادی و معین نبودن نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از فروش بازیکنان استقلال بازمی گردد.

این 2 نفر که در جدایی و انتقال بعضی بازیکنان تاثیرگذار بوده اند هیچ وقت درباره پولی که از این راه به دست آمده پاسخ روشنی به طرفداران و رسانه ها نداده اند.

درآمد باشگاه استقلال از انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه 850 هزار دلار بوده و این باشگاه از حضور مامه تیام در عجمان امارات و مجید حسینی در ترابوزان اسپور ترکیه هم به ترتیب 350 و 600 هزار دلار درآمدزایی نموده است.

شنیده می گردد آبی پوشان برای امضاء قرارداد از فراوری نماینده البسه جدیدشان هم حدود 100 هزار دلار دریافتی داشته اند. طبق بعضی اطلاعات هیچگونه حساب و کتابی در باشگاه استقلال برای هزینه این مبالغ وجود ندارد. پولی که بخشی از آن می توانست صرف حفظ بازیکن فوق العاده تاثیرگذاری مانند آیاندا پاتوسی گردد، اما به شکل عجیبی غیب شده است.

نکته مهم و عجیب این است که طبق اعلام بعضی منابع فتحی و خطیر برای حفظ این هافبک اهل آفریقای جنوبی بین 600 تا 650 هزار دلار از یک طرفدار متمول استقلال دریافت نموده اند، اما در کمال تعجب این هافبک سر از تیم بنی یاس امارات درآورد تا بار دیگر زیرنظر وینفرد شفر بازی کند و پول مذکور هم به آن طرفدار پس داده نشد.

از طرفی مدیران استقلال باید درباره دلیل جدایی طارق همام، هافبک جوان عراقی که با وجود باقی ماندن 2 فصل از قرارداش ناگهان این قرارداد را فسخ نموده و به الاسماعیلیه مصر پیوست هم شفاف سازی نمایند تا طرفداران بدانند پشت پرده رد کردن او از سوی فتحی و البته خطیر چه بوده است. آیا استقلالی ها برای فسخ قرارداد طارق مبلغی دریافت نموده اند چراکه در این مورد هم صورت حساب های خاصی در ساختمان باشگاه موجود نیست.

در این میان باید دلیل درگیری معاون مستعفی با ذی حساب باشگاه هم معین گردد.

از طرفی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه اخیر فوتبال برتر اظهار داشت باشگاه استقلال در اتفاقی کم سابقه از محل فروش بلیت یکی از بازی های این فصل لیگ برتر حدود 700 میلیون درآمد کسب نموده است.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم پول های زیادی به خزانه باشگاه استقلال در ماه های اخیر واریز شده است، اما مدیران مدام از مسائل اقتصادی می نالند.

بخشی از قرارداد بازیکنان این فصل از واریزی حامی اقتصادی استقلال پرداخت شده، اما باید مدیرعامل باشگاه و البته علی خطیر که این روز ها تماس مسئولان استقلال برای جوابگو بودنش نسبت به درآمد ها را بی جواب می گذارد به حرف بیایند و شفاف سازی نمایند.

پول وارد باشگاه می گردد اما شفاف سازی وجود ندارد

رجبی درمورد مسائل اقتصادی استقلال که در خاتمه بازی آبی پوشان مقابل پارس جنوبی از زبان کاپیتان این تیم مطرح شده است، گفت: یک مدیر را چه کسی باید رصد کند؟ کسی که بالاتر از او سِمت دارد. این همه پول وارد باشکاه استقلال شده است، اما شفاف سازی وجود ندارد. هر مدیرعاملی که از استقلال می رود، بدهی به جا می گذارد. در جلسه ای که پیشکسوتان استقلال با وزیر ورزش برگزار کردند، این ها را به سلطانی فر گفتم. فتح الله زاده با آن نوع مدیریتش، چِک شخصی می داد و بازیکن جذب می کرد. بعد ها از او به خاطر این کار ها انتقاد کردند. اما استقلال قهرمان می شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ماجرای دلار های جادویی در استقلال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دلار های جادویی در استقلال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید