مدودف انتظارات پوتین را برآورده نکرد

به گزارش وبلاگ عکس، کارشناس مسائل اوراسیا در گفت و گویی به آنالیز سخنرانی سالانه اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پرداخت.

مدودف انتظارات پوتین را برآورده نکرد

به گزارش وبلاگ عکس، حسن بهشتی پور درباره اظهارات پوتین گفت: ماه گذشته ما شاهد یک تصمیم مهم از جانب ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بودیم که البته به نظر می رسید این تصمیم دو سال پیش باید عملی می شد. اما پوتین این تصمیم را دو سال به تاخیر انداخت و علتش درگیر شدن روسیه و نوع روبرو اش با تحولات منطقه بود.تحولاتی که در روسیه بخاطر مسائل مالی داخلی ناشی از تحریم های کشورهای آمریکا و اروپایی و نیز کُندی حرکت دولت ، اتفاق افتاده بود و شاید آقای مدودف نتوانست انتظارات پوتین را برای مقابله با اثرات تحریم های غرب، برآورده کند. اما مدودف به دلایل متعدد در این زمینه پیروز نبود.

وی اضافه نمود: اما در بحث تحولات منطقه ای در دوسال گذشته روسیه دست پُری داشت و توانست کار را به خوبی پیش ببرد و به همین دلیل بعد از دوسال تاخیر بالاخره پوتین تصمیم گرفت آقای مدودف را تغییر دهد و یک تکنوکرات مالی را که سال ها در اداره کل مالیات مالی روسیه کار نموده و روابط بسیار نزدیکی هم با ولادیمر پوتین دارد، به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد تا یک تحرک جدید در دولت روسیه ایجاد کند.

این کارشناس ادامه داد: اما برای آنکه افکارعمومی را ازحالا آماده تغیرات کند، پوتین در سخنرانی سالانه اش که هرساله در اواخر ماه دسامبر انجام می گردد ، با ارائه یک تحلیلی از تحولات سال گذشته دورنمای تحولات یک سال آینده را تشریح می نماید. در بخشی از سخنرانی آقای پوتین تاکید نمود که میخواهد یک تغییراتی در قانون اساسی کشور ایجاد کند.و نکته مهمی که روی آن تاکید داشت این بود که از این پس مجلس، نخست وزیر را به رئیس جمهور معرفی کند.زیرا تا به امروز رئیس جمهوری روسیه حق دارد هر فردی را که صلاح بداند به عنوان نخست وزیر برای اخذ رای اعتماد به مجلس دومای این کشور معرفی کند. اما ظاهرا قرار است با تغییر قانون اساسی این مجلس باشد که نخست وزیر را به رئیس جمهوری معرفی می نماید.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "مدودف انتظارات پوتین را برآورده نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف انتظارات پوتین را برآورده نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید