کاخ سفید تغییر موضع آمریکا در قبال تغییرات اقلیمی را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از بی بی سی، در حالی که گزارش شده آمریکا با تغییر موضع خود تصمیم گرفته در توافق اقلیمی پاریس باقی بماند و یا حداکثر بر سر تعهداتش در برابر این پیمان مذاکره کند، کاخ سفید می گوید هیچ تغییری در موضع دولت پیش نیامده است.

کاخ سفید تغییر موضع آمریکا در قبال تغییرات اقلیمی را تکذیب کرد

دونالد ترامپ، سه ماه پیش رسما اعلام نمود که کشورش قصد خروج از توافق پاریس را دارد مگر آن که شرایط آن به نفع اقتصاد آمریکا تغییر کند.

دیروز شنبه (16 سپتامبر - 25 شهریور) ابتدا نشریه وال استریت ژورنال در خبری فوری گزارش کرد که سفرای حاضر در نشست زیست محیطی که در مونترال کانادا برگزار شده از نرم شدن مواضع آمریکا در قبال پیمان پاریس خبر داده اند.

اما ساعتی بعد سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به این گزارش تاکید نمود: هیج تغییری در مواضع آمریکا ایجاد نشده و این کشور تنها در صورتی در پیمان پاریس می ماند که شرایط آن به نفغ ایالات متحده بازبینی گردد.

واکنش سخنگوی کاخ سفید در حقیقت پاسخی به سخنان میگوئل آریاس کانته، مسئول سیاست اقلیمی اتحادیه اروپا است که گفته نماینده آمریکا در نشست کانادا که با حضور حدود 30 کشور برگزار شده به نوعی سخن گفته که از نرم شدن مواضع کشورش بر سر خروج از پیمان پاریس حکایت دارد.

همزمان کاترین مک کینا، وزیر محیط زیست کانادا هم گفته از سخنان نماینده آمریکا در نشست مونترال نشانه خوبی دریافت نموده است.

اما نماینده چین در این نشست تاکید نموده مفاد پیمان اقلیم پاریس غیرقابل مذاکره مجدد است.

اشاره ای به سخنان ماه ژوئن ترامپ که اعلام نمود اگر شرایط ماندن در پیمان پاریس که به گفته او اکنون رویکردی تنبیهی نسبت به اقتصاد آمریکا دارد تغییر نکند، ایالات متحده از این توافق که حدود 200 کشور دنیا پای ان را امضاء نموده اند و فقط سوریه و نیکاراگوئه از پیوستن به آن خودداری نموده اند، خارج خواهد شد.

خروج از پیمان پاریس یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بود که مدعی است مشارکت آمریکا در کاهش میزان فراوری دی اکسیدکربن به اقتصاد کشورش آسیب می زند.

این در حالی است که بنا بر مفاد این پیمان دنیای، خروج رسمی آمریکا از این پیمان نمی تواند پیش از چهارم نوامبر سال 2019 شروع گردد و پس از آن هم روند خروج آمریکا از آن حدود یک سال طول خواهد کشید.

بدین ترتیب، خروج آمریکا از پیمان پاریس در اجرا نمی تواند پیش از اواسط پاییز سال 2020 روی دهد و این همزمان با شروع به کار رئیس جمهور بعدی در آمریکاست که ممکن است با انتخاب مجدد ترامپ همراه گردد و یا شخص دیگری برنده انتخابات نوامبر سال 2020 باشد، که در این صورت رئیس جمهوری جدید قادر خواهد بود دوباره آمریکا را به پیمان اقلیمی پاریس متعهد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاخ سفید تغییر موضع آمریکا در قبال تغییرات اقلیمی را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید تغییر موضع آمریکا در قبال تغییرات اقلیمی را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید