نباید هیچ صفی به نام اقلام یارانه ای در خراسان شمالی تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ عکس، استاندار خراسان شمالی تاکید نمود: دیگر هیچ صفی به نام اقلام یارانه ای در این استان نباید تشکیل گردد.

نباید هیچ صفی به نام اقلام یارانه ای در خراسان شمالی تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ عکس، محمد علی شجاعی در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل صف برای اقلامی همچون گوشت، قند و شکر گفت: دولت مجوز توزیع گوشت تنظیم بازار را به منظور توزیع این قلم کالا برای دهک های پایین جامعه داده است و در خراسان شمالی حدود 200 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و باید این اقلام به دست این افراد برسد.

وی اضافه کرد: قرار بر این است تا این کالاها به دست اقشار ضعیف جامعه برسد و از سوی دیگر این افراد نیز معین و دارای شناسنامه هستند، بنابراین چرا این اقلام در صف برده می گردد و چرا به جایی برده می گردد که دلال می آید و سپس احتیاج به مأموران نیروی انتظامی است؟

وی با تاکید بر اینکه با توزیع این کالاها در میان احتیاجمندان بهزیستی و کمیته امداد باید بساط صف در استان برچیده گردد، ادامه داد: گلایه بنده از مدیران استانی این است که تبدیل به روابط عمومی شده اند و فقط مسائل را بیان می نمایند و چاره ای درست به حال آن نمی اندیشند.

شجاعی با طرح این سوال که چه کسانی صف گوشت را به وجود آورده اند؟ اظهار کرد: اگر مسئولان ذی ربط گوشت را صحیح و بر اساس اولویت بندی توزیع می کردند آیا شخص احتیاجمند روستایی از روستا برای خرید گوشت به شهر می آمد و صف تشکیل می شد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر قشر بهزیستی و کمیته امداد افرادی همچون کارگران که میزان درآمد آن نیز بسیار پایین است، شرح داد: بعد از توزیع اقلام یارانه در میان دو قشر باید ساز و کاری طراحی گردد که این اقلام بدون تشکیل صف میان آنها نیز توزیع گردد.

وی در ادامه به دستورالعمل هایی که در مورد توزیع کالا از تهران به استان صادر می گردد اشاره و تاکید نمود: مسئولان ذی ربط در ابتدا باید این دستورالعمل ها را در کارگروه تنظیم بازار استان مطرح نمایند و سپس در صورت تصمیم گیری بر اجرای آن، در استان اجرا گردد.

نماینده عالی دولت در استان اعلام نمود: استان ها با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین هر تصمیم در حوزه بازار باید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب گردد.

6000 واحد صنفی در خراسان شمالی مالیات پرداخت نمی نمایند

وی در ادامه با بیان اینکه از هر چهار مغازه در این استان یک واحد فاقد پروانه کسب است، گفت: می توان گفت 6000 واحد صنفی در این استان فاقد پروانه کسب هستند و مالیات پرداخت نمی نمایند.

وی به معدن سرب و روی در اسفراین و مسائل به وجود آمده در آن اشاره نمود و اضافه کرد: این دستور داده شد که از فردا هیچ یک از متخلفان و سودجویان در آنجا نباشد و این امر محقق شد و هم اکنون هیچ کسی نیست و مشکل معدن آلبلاغ جمع شد.

استاندار خراسان شمالی خطاب به دستگاه هایی همچون صمت، نیروی انتظامی و … اظهار کرد: جلسه ای تشکیل می گردد و طی یک ماه تمامی واحدهای صنفی بدون پروانه، پروانه دار خواهند شد، در غیر این صورت با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد قانونی می گردد.

وی توضیح داد: علاوه بر آن رؤسای اتحادیه ها نیز در حل مشکل گران فروشی و واحدهای صنفی بودن پروانه ورود پیدا می نمایند در غیر این صورت برکنار خواهند شد.

وی اعلام نمود: رؤسای اتحادیه ها در این استان فقط تصور می نمایند که انتخاب شده اند و دیگر هیچ نقشی در حل مسائلی همچون گران فروشی ندارد.

آرد مازاد بر مصرف نانوایی ها قطع گردد

نماینده عالی دولت در استان به مسئله خروج آرد خارج از شبکه نیز اشاره نمود و گفت: متأسفانه مازاد بر مصرف آرد در این استان خارج از شبکه توزیع می گردد و باید جلوی آن گرفته گردد.

وی خطاب به مسئولان ذی ربط بیان نمود: میزان احتیاج و سهمیه آرد نانوایی های استان مورد آنالیز قرار گیرد و آرد مازاد بر مصرف آنها قطع گردد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگویم نانوایی اضافه در استان وجود دارد، اضافه کرد: سازمان صمت استان کوشش کند و بازاریابی لازم را جهت فروش نان این استان در سایر استان ها انجام دهد. با اجرای این طرح می توان اشتغال خوبی را برای زنان و مردان این استان ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نباید هیچ صفی به نام اقلام یارانه ای در خراسان شمالی تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید هیچ صفی به نام اقلام یارانه ای در خراسان شمالی تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید