نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده [اندروید و iOS]

به گزارش وبلاگ عکس، چگونه واتساپ را بدون از دست دادن اطلاعات دوباره نصب کنیم؟ نحوه نصب مجدد واتساپ یکی از پرتکرارترین سوالات در انجمن های آنلاین موبایل است که فکر کاربران زیادی را بعد از پاک شدن اپلیکیشن واتساپ از موبایلشان درگیر می کند.

نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده [اندروید و iOS]

اگر شما هم نگران این هستید که نصب دوباره واتساپ باعث از دست رفتن اطلاعات شما شود؛ با این مقاله از مجله وبلاگ عکس همراه باشید چون ما راه حل های خوبی برای حل این مشکل داریم.

برای پوشش تمام حالات مختلفی که ممکن است برای افراد پیش بیاید، مقاله را در چهار بخش به شما ارائه خواهیم داد. برای مثال روش کار در گوشی های اندرویدی و ios را در دو بخش مجزا ارائه کرده ایم. اگر احساس می کنید تنها به بخشی از این مطالب نیاز دارید کافی است در فهرست فهرست مطالب روی بخش مورد نظر خود کلیک کنید تا بصورت اتوماتیک به آنجا بروید و تنها همان بخش را بخوانید.

1. اگر واتساپ را حذف و دوباره نصب کنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر واتساپ خود را پاک کنیم و اقدام به نصب مجدد واتساپ نماییم چه اتفاقی می افتد؟ آیا می توانیم بدون از دست دادن اطلاعات واتساپ را حذف و دوباره نصب کنیم؟ پاسخ کوتاه این است که بسته به نوع دستگاه شما و اقدامات قبلی که انجام داده اید، ممکن است حالات مختلفی بوجود بیاید.

اگر از واتساپ در گوشی اندرویدی استفاده می کنید، پاک کردن واتساپ لزوما به این معنی نیست که اطلاعات خود را از دست می دهید. از آنجایی که از چت های واتساپ به طور اتوماتیک پشتیبان گیری می شود و روزانه در حافظه داخلی گوشی اندرویدی شما ذخیره می شود، هیچ مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد.

بنابراین مهم نیست که قبل از پاک کردن واتساپ یک نسخه پشتیبان یا بک آپ از Google Drive WhatsApp ایجاد کرده اید یا نه، همیشه می توانید تاریخچه چت ها و فایل های خود را بازیابی کنید. البته آخرین اطلاعات ممکن است دستخوش مشکلاتی شوند چون تکرار فرایند بک آپ گیری وابسته به مقداری است که شما قبلا انتخاب کرده اید و مثلا هر روز یکبار فایل پشتیبان از داده ها تهیه می شود.

پس بطور خلاصه می توان گفت اگر صاحب گوشی اندرویدی هستید هنگام نصب مجدد واتساپ می توانید سابقه چت و فایل های خود را از پشتیبان گیری خود موبایل یا Google Drive بازیابی کنید.

اگر کاربر واتساپ در آیفون هستید، همه چیز فرق دارد. اگر قبل از حذف واتساپ از گوشی خود، از چت های خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه نکنید، همه پیام ها و فایل های خود را از دست خواهید داد.

اما اگر از قبل بک آپ چت را فعال کرده باشید، می توانید بعد از نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی به راحتی چت های واتساپ را از iCloud بازیابی کنید.

2. نحوه نصب مجدد WhatsApp بدون از دست دادن داده در اندروید

فهمیدیم نصب مجدد واتساپ بدون پاک شدن اطلاعات امکان پذیر است. اما یکی از کارهایی که اهمیت زیادی دارد پشتیبان گیری از اطلاعات در گوگل درایو است تا در صورت نیاز به مشکل بر نخوریم.

پس در ابتدا به آموزش نحوه پشتیبان گیری از WhatsApp در Google Drive (قبل از پاک کردن آن) خواهیم پرداخت. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که چگونه واتساپ را دوباره بدون از دست دادن اطلاعات در موبایل اندرویدی نصب کنید.

پشتیبان گیری واتساپ در Google Drive قبل از حذف آن

برای پشتیبان گیری از WhatsApp در Google Drive در موبایل های اندروید کافی است این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه WhatsApp را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید.
  2. روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. به گزینه Chats یا گفتگوها بروید؛ دکمه Chat Backup یا پشتیبان گیری از گفتگوها را فشار دهید.
  4. اکنون، روی گزینه Back up to Google Drive یا پشتیبان گیری در گوگل درایو ضربه بزنید.
  5. تعداد دفعات پشتیبان گیری را طبق ترجیح خود تنظیم کنید. دقت کنید که نباید گزینه Never (به معنی هرگز) را انتخاب کنید چون در اینصورت بکاپ گرفته نخواهد شد. روی گزینه حساب Google کلیک کنید و دکمه Allow را انتخاب کنید.
  6. هنگامی که حساب واتساپ شما با Google Drive مرتبط شد، روی گزینه BACK UP ضربه بزنید. بطور اتوماتیک از تمام داده های WhatsApp شما در Google Drive پشتیبان تهیه می شود.

نصب مجدد واتساپ بدون پاک شدن اطلاعات در اندروید

پس از ایجاد نسخه پشتیبان، مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه حذف و نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی را بدون از دست دادن اطلاعات در اندروید یاد بگیرید.

  1. از صفحه اصلی یا کشوی برنامه، آیکون واتساپ را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید و نگه دارید.
  2. هنگامی که منو ظاهر شد، لغو نصب یا پاک کردن برنامه یا Uninstall را انتخاب کنید، سپس گزینه نگهداری داده های برنامه را تیک بزنید و روی OK ضربه بزنید تا واتساپ از گوشی شما پاک شود.
  3. اکنون به Google Play بروید، WhatsApp را جستجو کنید و روی Install (نصب) ضربه بزنید.
  4. پس از نصب مجدد، برنامه را باز کنید و شماره تلفن خود را تأیید کنید.
  5. در ادامه از شما خواسته می شود که چت ها و فایل های خود را از Google Drive بازیابی کنید. با نمایش این پیام گزینه بازیابی یا Restore را بزنید. این بخش را به هیچ عنوان نادیده نگیرید زیرا مهم ترین بخش در نصب مجدد واتساپ بدون پاک شدن اطلاعات است. به یاد داشته باشید بعداً نمی توانید این کار را انجام دهید.
  6. منتظر بمانید تا فرآیند برگرداندان اطلاعات واتساپ کامل شود، سپس روی NEXT ضربه بزنید. خواهید دید که داده ها و چت های قدیمی WhatsApp شما دوباره در صفحه اصلی ظاهر می شوند. اما اگر نسخه پشتیبان روی گوگل درایو نداشته باشید چه؟
  7. توجه کنید که اگر قبلاً از سابقه چت های واتساپ در Google Drive نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، هنگام حذف و نصب مجدد واتساپ، از شما خواسته می شود که نسخه پشتیبان را از حافظه داخلی گوشی خود بازیابی کنید. کافی است روی Restore ضربه بزنید تا پیام های WhatsApp خود را دوباره به دست خواهید آورد.

3. نحوه نصب مجدد WhatsApp بدون از دست دادن داده در iOS

در بخش قبل تمام مراحل مربوط به نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده ها در اندروید را دیدیم. اگر از ایفون استفاده می کنید و می خواهید بدانید که چگونه در ios ، مراحل نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی را انجام دهید با مجله وبلاگ عکس همراه باشید.

برای انجام این کار باید از اطلاعات خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنید. در بخش بعد خواهید دید که چگونه از داده های واتساپ در iCloud پشتیبان تهیه کنید و چگونه نصب واتساپ قدیمی خود در ایفون بدون از دست دادن اطلاعات را انجام دهید.

پشتیبان گیری واتساپ در iCloud قبل از حذف آن

مراحل ایجاد یک نسخه پشتیبان از واتساپ در iCloud بدین شرح است.

  • برای ایجاد یک نسخه پشتیبان از واتساپ در iCloud، به این مسیر بروید:

WhatsApp Settings > Chats > Chat Backup

  • روی گزینه BACKUP NOW در این صفحه ضربه بزنید تا از تاریخچه گفتگوها و فایل های خود روی iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • پس از انجام فرآیند پشتیبان گیری، اکنون می توانید به صفحه اصلی آیفون خود بازگردید.

نصب مجدد واتساپ بدون پاک شدن اطلاعات در آیفون

برای حذف و نصب مجدد WhatsApp در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. آیکون WhatsApp را به مدت طولانی فشار دهید تا یک پنجره پاپ آپ ظاهر شود و برای حذف واتساپ گزینه Remove App > Delete App > Delete را انتخاب کنید.
  2. اپلیکیشن واتساپ را از اپل استور دانلود کنید و را در آیفون خود باز کنید.
  3. پس از نصب برنامه، شماره تلفن خود را وارد و تأیید کنید.
  4. هنگامی که واتساپ از شما می خواهد که تاریخچه چت را از iCould بازیابی کنید، روی گزینه Restore Chat History ضربه بزنید تا پیام های خود را برگردانید.

تبریک، شما توانستید مراحل نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی را با موفقیت انجام دهید و اطلاعات قبلی خود را برگردانید.

4. برگرداندن چت واتساپ بعد از پاک کردن برنامه بدون بکاپ

فرض کنید بطور تصادفی تمام پیام های واتساپ خود را حذف کرده اید و نمی دانید چگونه آنها را بازیابی کنید. یک مشکل نصب مجدد واتساپ همین مسئله است.

نگران نباشید زیرا ما یک ابزار عالی برای حل این مشکل در نصب مجدد واتساپ داریم!

نام این اپلیکیشن شگفت انگیز Tenorshare UltData WhatsApp Recovery است که کارکردش بازیابی پیام های واتساپ بدون بک آپ است. بنابراین اگر فراموش کردید که فایل پشتیبان ایجاد کنید و به پیام های واتساپ خود نیاز دارید، این نرم افزار را نصب کنید.

در ادامه راهنمای گام به گام نحوه استفاده از این نرم افزار را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. برنامه Tenorshare UltData WhatsApp Recovery را در کامپیوتر خود نصب کنید و روی گزینه بازیابی اطلاعات واتساپ کلیک کنید. مطمئن شوید که گزینه USB debugging روشن است. در غیر این صورت، ابزار قادر به تشخیص موبایل شما نخواهد بود.
  2. هنگامی که برنامه، دستگاه شما را شناسایی کند، به صفحه تازهی منتقل می شوید که از آنجا باید روی گزینه شروع کلیک کنید.
  3. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  4. پس از تکمیل فرآیند اسکن، تمام داده های WhatsApp بر روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود. پیام هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی دکمه بازیابی یا Recover کلیک کنید.
  5. تبریک، شما تمام پیام های WhatsApp خود را بازیابی کردید.

نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی

برای اینکه مجددا در واتساپ از شماره قبلی خود استفاده کنید کافی است بعد از نصب دوباره، شماره موبایل مورد نظر خود را وارد کنید و کدی که برای شما اس ام اس می شود را در کادر مربوطه وارد و تائید کنید. سپس باقی مراحلی که در بخش های قبلی برای برگرداندن اطلاعات بیان شد را انجام دهید.

نصب مجدد واتساپ از بازار

اگر قصد دارید برای برگرداندن این اپلیکیشن محبوب به موبایل خود از کافه بازار استفاده کنید؛ کافی است جهت نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی از بازار به این لینک مراجعه کنید. البته به یاد داشته باشید که باید تمام نکات و مراحلی را که در بخش دوم این مقاله برای نصب مجدد واتساپ در اندروید گفتیم را رعایت کنید و تنها می توانید فایل برنامه واتساپ را از کافه بازار دانلود کنید.

نصب مجدد واتساپ در گوشی تازه

نصب مجدد واتساپ روی گوشی تازه فرقی با روش هایی که در این مقاله آموختید ندارد. فقط به یاد داشته باشید که برای برگرداندان اطلاعات قبلی، اگر گوشی شما اندرویدی است نمی توانید از گزینه بازیابی اطلاعات ذخیره شده در گوشی استفاده کنید و باید حتما از گوگل درایو استفاده کنید.

در گوشی های آیفون هم اگر قصد بازیابی اطلاعات واتساپ را دارید باید در آیکلاد بک آپ داشته باشید.

اگر نصب مجدد واتساپ کار نکرد چه باید کرد؟

اگر نصب مجدد کار نکرد، موارد زیر را بررسی و حل کنید:

  1. آیا موبایل شما دارای یکی از سیستم عامل هایی است که واتساپ از آن پشتیبانی نمی کند؟
  2. آیا موبایل شما حداقل شرایط فنی مورد نیاز واتساپ را برآورده می کند؟
  3. آیا حافظه کافی برای نصب برنامه واتس آپ دارید؟
  4. آیا سیم کارت فعال در موبایل وجود دارد؟
  5. آیا موبایل خود را با برنام های اسکن ویروس بررسی کرده اید تا مطمئن شوید ویروس و بدافزار ندارید؟

اگر تمام موارد فوق را بررسی کردید و مطمئن شدید ریشه مشکل شما در این فهرست نیست می توانید از طریق این لینک WhatsApp Support به صفحه پشتیبانی واتساپ بروید و سوال خود را (به زبان انگلیسی) آنجا وارد کنید. اگر انجام این کار برای شما سخت است می توانید از سایت ترجمه گوگل به آدرس https://translate.google.com برای ترجمه خود استفاده کنید.

منابع: tenorshare - ionos

سوالات متداول

اگر واتساپ را حذف و دوباره نصب کنیم چه اتفاقی می افتد؟

WhatsApp دارای یک نسخه پشتیبان محلی (در اندروید) و یک نسخه پشتیبان ابری (گوگل درایو و یا آیکلاد) است که پیام های شما در آن ذخیره می شود. توجه کنید که گاهی ممکن است نسخه پشتیبان حاوی فایل ها نباشند.

چگونه واتساپ حذف شده را بازیابی کنیم؟

برنامه WhatsApp را مجدداً در موبایل خود نصب کنید. شماره تلفن خود را وارد و تأیید کنید. WhatsApp وجود نسخه پشتیبان در دستگاه شما را بررسی می کند. برای بازیابی پیام های از دست رفته خود گزینه Restore را انتخاب کنید.

چگونه واتساپ را پاک کنیم؟

نحوه حذف نصب واتس اپ در اندروید این است:

1- گوگل پلی را باز کنید.

2- روی مدیریت برنامه ها و دستگاه ها ضربه بزنید.

3- روی مدیریت ضربه بزنید.

4- برنامه واتساپ را انتخاب کنید.

4- روی حذف نصب ضربه بزنید.

چرا واتساپ خود به خود حذف شده است؟

پاتساپ برای حفظ امنیت، محدود کردن داده ها و محافظت از حریم خصوصی کاربران، معمولاً حساب های واتساپ غیر فعال را پس از 120 روز حذف می کند.

منبع: آچاره

به "نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده [اندروید و iOS]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب مجدد واتساپ بدون از دست دادن داده [اندروید و iOS]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید