گرانترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ عکس، گرانترین موتورسیکلت های دنیا که از جمله لوکس ترین ها نیز هستند را در این گزارش بشناسید. قیمت موتورسیکلت ها و نیز مشخصات آنها در ادامه آمده است.

گرانترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید

وبلاگ عکس - افرادی که ساخته های برجسته دنیای خودرو، مثل سوپر اسپرت های شاهکار ایتالیایی را دنبال می نمایند، شاید به موتورسیکلت ها به عنوان وسایل نقلیه ارزان نه چندان هیجان انگیز نگاه نمایند.

با این حال، معروف ترین برند های حوزه موتورسیکلت در دنیا محصولاتی بالارده، ارائه می نمایند که در کیفیت ساخت و امکانات دست کمی از اتومبیل های لوکس ندارند. در ادامه نگاهی به گرانترین موتورسیکلت های بازار از شرکت های مطرحی مثل کاوازاکی، ب ام و، ترایمف و هوندا خواهیم داشت.

سوزوکی: GSX 1300 R هایابوسا

قیمت پایه: 19 هزار و 599 دلار

قیمت موتورسیکلت های لوکس و گران دنیا

سوزوکی GSX1300R هایابوسا موتورسیکلت عملکردمحور این شرکت ژاپنی است که حتی زمانی به عنوان سریع ترین موتورسیکلت مجاز به تردد در خیابان شناخته می شد. هایابوسا اولین بار در سال 1999 پا به بازار گذاشت و زمان زیادی نبرد تا به عنوان موتورسیکلتی نوآور با حداکثر سرعت بیش از 305 کیلومتر بر ساعت معروفیت پیدا کند.

سوزوکی برای مدل 2024 هایابوسا که گران ترین موتورسیکلت آن لقب می گیرد، سنگ تمام گذاشته و با به کارگیری یک موتور 1340 سی سی در این محصول، آن را به قدرتمندترین عضو سری Hayabusa تبدیل نموده است.

به جز موتور پرتوان، هایابوسا GSX1300R ویژگی های مهم دیگری هم دارد. نظیر فناوری راید بای وایر (Ride By Wire) که موتور را از اتصال مکانیکی بی احتیاج می نماید، سیستم ABS خیلی پیشرفته با ترمزگیری هوشمند و کامپیوتر آنبورد ویژه ای که به ارزیابی و بهینه سازی عملکرد اختصاص دارد.

در زمینه طراحی هم می توان مجذوب کنندهیت خاص این موتورسیکلت با ماهیت ژاپنی آن را دید. در واقع، در طراحی اجزای آیرودینامیکی آن از المان های بدن پرندگان الهام گرفته شده است. به هر حال، از آنجا که نام هایابوسا در زبان ژاپنی به معنای شاهین بحری است، این موضوع نباید جای تعجبی داشته باشد.

هایابوسای سوزوکی با قیمت پایه نزدیک به 20 هزار دلار عرضه می گردد. این محصول حداقل در مقایسه با بقیه موتورسیکلت های عملکردمحور فهرست گرانترین موتورسیکلت های بازار بیشترین ارزش خرید را دارد. با وجود این، آنچه آن را نسبت به خیلی از رقبا عقب می اندازد، عمر طولانی تر آن است. به حدی که نه تنها الان، بلکه از مدت ها قبل به یک تحول اساسی احتیاج دارد.

کی تی ام: 1290 سوپر ادونچر R

قیمت پایه: 20 هزار و 299 دلار

کی تی ام 1290 سوپر ادونچر R از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

1290 سوپر ادونچر R، مدل پرچمدار مجموعه موتورسیکلت های ادونچر کی تی ام، حاصل کوشش این شرکت اتریشی برای کسب سهم در این بازار در رقابت با شرکت های آلمانی و ژاپنی است؛ کوششی که می توان گفت همان طور که می خواستند، پیروز ظاهر شده است.

این موتوررسیکلت همان ویژگی هایی را دارد که از موتورسیکلت های مشابه آن انتظار می رود. از جمله این ویژگی ها می توان به فاصله بالا نسبت به سطح زمین، تایر های دارای آج های برجسته و دسته های فرمان با ارتفاع بالا اشاره نمود.

گذشته از ویژگی های طراحی، امکاناتی مثل کروز کنترل، ترمز ABS، کنترل کشش، حالت های مختلف رانندگی و سیستم کنترل پایداری اختصاصی بوش لازم به ذکرند. برای استفاده از این امکانات، یک نمایشگر تی اف تی 7 اینچی تنظیم پذیر در کنسول جلو در نظر گرفته شده است که امکان دسترسی به آن به واسطه کلید های سوئیچی 6 جهته روی دسته های فرمان وجود دارد. بعلاوه سیستم اطلاعات و تفریح و مسیریابی کامل با پشتیبانی از بلوتوث در اختیار موتورسوار قرار می گیرد. مطابق استاندارد های همواره بالای کی تی ام هم یک موتور 1301 سی سی 2 سیلندر V2 با گیربکس دستی 6 سرعته برای تامین قوای محرکه در این موتورسیکلت ادونچر پیاده سازی شده است.

1290 سوپر ادونچر R، نماینده کی تی ام در فهرست گرانترین موتورسیکلت های بازار از شرکت های معروف دنیا اگرچه با رقبای زیادی دست و پنجره نرم می نماید، پیروز به ارائه ترکیبی از طراحی مجذوب کننده و فناوری های پیشرفته شده است؛ ضمن اینکه طبق انتظار، عملاً می تواند از پس هر مسیری بر بیاید.

ترایمف: راکت 3

قیمت پایه: 25 هزار و 495 دلار

ترایمف راکت 3 از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

ساخت راکت 3 با بیشترین حجم موتور، ایده ای بود که ریسک زیادی را برای برند بریتانیایی ترایمف (Triumph) در پی داشت. با این حال، دست آخر نتیجه محصولی با برترین کیفیت ساخت و بالاترین سطح مشخصات و فناوری ها شد. با این مشخصات این محصول در نوع خود بی نظیر است. راکت 3 نه تنها جزو گرانترین موتورسیکلت های بازار است، بلکه بین قدرتمندترین و بزرگ ترین موتورسیکلت های موجود جا دارد.

در قلب Rocket 3 یک موتور حجیم 2458 سی سی 3 سیلندر خطی وجود دارد که می تواند 165 اسب بخار قدرت فراوری کند. سیستم تعلیق شوا (Showa) هم برای نواحی جلو و عقب این موتورسیکلت به کار رفته است. که به طور اتوماتیک به وسیله نمایشگر تی اف تی در داشبورد تنظیم می گردد. ترایمف این محصول را با قیمت پایه 25 هزار و 495 دلار عرضه می نماید. قیمتی که برای یک موتورسیکلت ویژه از این برند بریتانیایی خوشنام شاید چندان گران به نظر نرسد.

هوندا: گولد وینگ تور

قیمت پایه: 25 هزار و 600 دلار

هوندا گولد وینگ تور از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

موتورسیکلت تورینگِ دیگر فهرست ارزشمندترین موتورسیکلت های بازار، گولد وینگ تور (Gold Wing Tour) از هوندا است. که البته در سطح متفاوتی از بقیه هم رده های خود قرار گرفته است. این موتورسیکلت اولین بار در سال 1974 به بازار معرفی گردید. در طول حدود 50 سالی که از عرضه این موتورسیکلت می گذرد، رفته رفته به تکامل رسیده است. در واقع، می توان این ساخته تورینگ هوندا را معادل یک سدان لوکس در دنیای خودرو ها در نظر گرفت.

گولد وینگ تور با ویژگی هایی مثل رکاب های بزرگ، فضای مجلل برای نشستن سرنشین و زین جادار، از لحاظ راحتی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف همین راحتی بعلاوه باید به این نکته اشاره نمود به خاطر شیشه جلو بلند و داشبورد گسترده آن، بادی که اطراف موتور جریان دارد کمتر باعث مزاحمت برای سرنشین می گردد. کروز کنترل قابل تنظیم، کنترل کشش، سیستم مسیریابی داخلی، سیستم صوتی چنداسپیکر و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بعضی دیگر از امکانات این محصول هوندا هستند.

این موتورسیکلت هوندا مجهز به یک موتور 1833 لیتری 6 سیلندر به علاوه گیربکس دستی 6 سرعته یا اتوماتیک 7 سرعته است. کنترل دریچه گاز در سیستم محرکه آن هم به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و 4 حالت مختلف در اختیار موتورسوار قرار گرفته است. به این ترتیب موتورسوار دست بازی در انتخاب نوع سواری خود دارد.

هوندا گولد وینگ تور با قیمت های پایه 25 هزار و 600 دلار و 32 هزار و 900 دلار به ترتیب برای نسخه های دستی و اتوماتیک، به عنوان یکی از گرانترین موتورسیکلت های بازار شناخته می گردد. تاریخچه طولانی، امکانات فراوان، ارزش خرید بالا و ویژگی های مجذوب کننده همگی به ارزش این موتورسیکلت تورینگ ژاپنی اضافه می نمایند.

آپریلیا: RSV 4 فکتوری 1100

قیمت پایه: 25 هزار و 999 دلار

آپریلیا RSV 4 فکتوری 1100 از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

یکی از محصولات ویژه آپریلیا (Aprilia)، برند ایتالیایی معروفی که ریشه در مسابقات موتورسواری دارد، نسخه فکتوری 1100 موتورسیکلت عملکردمحور RSV4 است. این محصول از آنجا که مبتنی بر تجربه طولانی این شرکت در پیست موتورسواری و با روش ها و مواد نوین توسعه پیدا نموده است، خود را نسبت به رقبا متمایز می نماید.

یکی از ویژگی های فنی برجسته موتورسیکلت RSV4 فکتوری 1100 که آن را یک پله بالاتر از نسخه معمولی می برد، سیستم تعلیق نیمه فعال ویژه ساخته شرکت سوئدی اوهلینس (Öhlins) است. جوانب مختلف این سیستم به اقتضای این موتورسیکلت تنظیم شده است. و به وسیله سوئیچ های موجود کنترل می گردد. فکتوری 1100 هم اگرچه قوای محرکه خود را از همان نمونه 1099 سی سی 217 اسب بخاری نسخه معمولی تامین می نماید، با تنظیمات انجام شده روی آن توان فراوری گشتاور بیشتری را دارد.

RSV4 فکتوری 1100 با قیمت 25 هزار و 999 دلاری جزو گرانترین موتورسیکلت های بازار در نظر گرفته می گردد. البته احتمالاً با همین توضیحات مختصر متوجه شده اید این ساخته برند ایتالیایی باقدمت آپریلیا احتیاجِ آن هایی نیست که در پی موتورسیکلتی برای رفت و آمد های روزانه اند.

یاماها: YZF-R 1 M

قیمت پایه: 26 هزار و 999 دلار

یاماها YZF-R 1 M از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

یاما ها در دوره رونق موتورسیکلت های سوپر اسپرت به یک موتور سیکلت اسپرت پرچمدار احتیاج داشت و به همین دلیل سری R را توسعه داد که پس از عرضه به بازار در سال 1998 توانست به جایگاه ویژه ای دست پیدا کند. حالا کماکان در سال 2023 یاما ها YZF-R1M که نسخه حرفه ای تر YZF-R1 است، عنوان یکی از برترین موتورسیکلت های عمکلردمحور را در اختیار دارد.

این موتورسیکلت یاما ها با اتکا به موتور 998 سی سی 4 سیلندر خطی پرتوان و بعلاوه فناوری های پیشرفته خود، تجربه رانندگی درجه یکی چه در خیابان و چه در پیست ارائه می نماید. امکانات یاری راننده متعددی دارد. از جمله سیستم راید بای وایر، ترمز ABS، کنترل کشش، کنترل لغزش، کنترل تک چرخ و دریچه گاز مبتنی بر تراشه هم به یاری این موتور قدرتمند می آیند و سیستم تعلیق الکترونیک به صورت پیوسته با ارزیابی شرایط جاده، عملکرد را تنظیم می نماید. المان هایی مانند ترمز سوپر اسپرت، سیستم تعلیق اوهلینس و رینگ های منیزیمی در بهبود عملکرد مسابقه ای این سوپربایک تاثیرگذارند. و نهایتاً تکمیل نماینده این مجموعه نمایشگر تی اف تی تمام رنگ با چراغ های ال ای دی است.

موتورسیکلت های سوپر اسپرت مقدار مشخصی از مهارت در موتورسواری را می طلبند. به همین علت، این دسته بندی مناسب همه گروه ها نیستند. با وجود این، YZF-R1M که حاصل تجربه این شرکت ژاپنی در مسابقات موتو جی پی است، می تواند آرزوی همان هایی را برآورده کند که نشستن پشت رکاب یک سوپربایک تمام عیار را در سر دارند.

کاوازاکی: نینجا H 2 کربن

قیمت پایه: 35 هزار دلار

قیمت موتورسیکلت های لوکس و گران دنیا

کاوازکی شرکتی است که در حوزه های انرژی، تجهیزات صنعتی، هوانوردی، راه آهن و کشتی رانی فعالیت می نماید. بنابراین نینجا H2 کربن را با کوله باری از تجربه و منابع بزرگ ساخته است. نینجا H2 کربن که در سال 2015 عرضه شد، یک نسخه ویژه تحت عنوان H2R هم دارد که لقب قدرتمندترین و سریع ترین موتورسیکلت دنیا را با خود به یدک می کشد. البته نباید به همین دلیل H2 کربن را نادیده گرفت. از آنجا که دارای ویژگی هایی نظیر موتور 998 سی سی 4 سیلندر توربوشارژ با خروجی استثنائی 200 اسب بخاری، مهندسی پیچیده و فریم ترلیس سَبُک با بدنه فیبر کربنی است.

علاوه بر این موتور پرقدرت، قابلیت هایی نظیر کنترل کشش، لانچ کنترل، ترمز ABS پیشرفته، کنترل ترمز موتور و کنترل خودرو در پیچ برای تسهیل تجربه موتورسواری در اچ 2 پیاده سازی شده است. قیمت 35 هزار دلاری اچ 2 کربن با در نظر گرفتن کیفیت ساخت، قوای محرکه قدرتمند و امکانات پیشرفته فراوان آن نباید جای بحث داشته باشد. در حقیقت، افراد این مبلغ را برای موتورسیکلتی پرداخت می نمایند که کمتر رقیبی در بازار امروز دارد.

ب ام و: M 1000 RR

قیمت پایه: 38 هزار و 740 هزار دلار

ب ام و M 1000 RR از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

ب ام و موتوراد، بخش موتورسیکلت مونیخی ها همواره با نوین ترین روش ها اقدام به فراوری برترین موتورسیکلت هایی می نماید که می توان در کل دنیا پیدا کرد. سری های ادونچر GS، تورینگ K و کلاسیک R جزو ساخته های درجه یک این شرکت آلمانی اند. ولی در اینجا به موتورسیکلت اسپرت بی ام و M 1000 RR، نسخه ارتقایافته S1000 RR می پردازیم. این محصول یکی از ارزشمندترین موتورسیکلت های بازار در مقطع کنونی است.

M 1000 RR دارای بدنه فیبر کربنی است که از لحاظ آیرودینامیکی تست های لازم را پشت سر گذاشته است. بالچه های فیبر کربنی بزرگی هم در ناحیه جلو آن قابل مشاهده اند که نیرو را به پایین یا داون فورس را افزایش می­ دهند. این موتورسیکلت BMW با بهره گیری از یک موتور 999 سی سی 4 سیلندر قابلیت فراوری قدرت 212 اسب بخار را دارد. بعلاوه حداکثر سرعت آن به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد. وجود امکانات عملکردمحور مثل کنترل لغزش، ABS پیشرفته، لانچ کنترل و کنترلش کشش در این محصول بی ام و هم کاملاً قابل انتظار است.

هارلی دیویدسون: سی وی او رود گلاید لیمیتید

قیمت پایه: 51 هزار و 999 دلار

هارلی دیویدسون سی وی او رود گلاید لیمیتید از گرانترین موتورسیکلت های دنیا

هارلی دیویدسون، برند خوشنام آمریکایی که نام موتورسیکلت در فرهنگ عامه به آن گره خورده، رود گلاید لیمیتید (Road Glide Limited) از بخش سفارشی CVO او خود را به عنوان موتورسیکلت بالارده خود ارائه می دهد. به عبارتی دیگر، سی وی او رود گلاید لیمیتید نقطه اوج محصولاتی است که هارلی دیویدسون امروز فراوری می نماید.

رود گلاید لیمیتید CVO همان ترکیب ایده آلی است که فرد از یک محصول امروزی هارلی دیویدسون می خواهد؛ المان های موتورسیکلت های کلاسیک، همانی که هارلی دیویدسون در آن سررشته دارد و امکانات به روز موتور های تورینگ کنونی. آنچه در نگاهِ اول به این ساخته هارلی جلب توجه می نماید، پنل های حجیم بدنه، فضای فراوان حمل بار، سیستم جامع اطلاعات و تفریح یا مولتی مدیا، جا پای گسترده و فضای چشمگیر برای سرنشین هستند.

البته بیراهِ نیست اگر بعضی این موتورسیکلت را خصوصاً به خاطر پنل های بدنه آن از مد افتاده بدانند. اما در پس همین ظاهر امکانات ایمنی به روز متعددی نفهته است. سیستم ترمز C-ABS برای پیچ ها، حالت های مختلف کنترل کشش، سیستم رصد باد تایر و کنترل گشتاور جزو نمونه ها هستند. در کنار این ها هم پیشرانه V2 به روز Milwaukee-Eight 117 V هارلی دیویدسون قرار می گیرد.

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

اولین موتورسیکلت 400 سی سی پلاک ملی ؛ با قیمت و مشخصات Quadro آشنا شوید

اسکوتر پژو Django به زودی با قیمت فضایی در بازار کشور

کلاس بندی موتورسیکلت ها را بشناسید

گران ترین موتورسیکلت ها در کشور را بشناسید + مشخصات فنی

ارزانترین موتورسیکلت ها در بازار کشور را بشناسید + مشخصات فنی و قیمت

آنالیز و قیمت موتورسیکلت یاماها ان مکس 155 ؛ پرشتاب اما خشک

قیمت روز انواع موتورسیکلت

منبع: گجت نیوز

منبع: بیت ران

به "گرانترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید