همه چیز درباره خان کره ای که به ایران آمده ، عکس

به گزارش وبلاگ عکس، برخلاف بسیاری از وانت های صفر کیلومتر بازار ایران که قطعات چینی و خط مونتاژ چین دارند؛ وانت خان فقط در کره جنوبی تولید می شود.

همه چیز درباره خان کره ای که به ایران آمده ، عکس

به گزارش وبلاگ عکس ، خودروسازی سانگ یانگ برای ایرانی ها یادآور خودروی موسو است که دهه 80 خورشیدی به جاده های کشور وارد شد. همکاری نزدیک این شرکت با مرسدس بنز و استفاده از موتور و جعبه دنده های این برند آلمانی در موسو خاطره خوبی برای خریداران بود، هرچند که طراحی بدنه آن حرف و حدیث های زیادی در پی داشت و چندان مجذوب کننده محسوب نشد. سانگ یانگ برای مردم کشور ما، محصولات باکیفیت شامل رکستون، تیوولی و اکتیون را عرضه کرد. این خودروها عملکرد فنی قابل قبول نشان دادند و خاطره ای خوب باقی باگذاشتند؛ اما ظهور تحریم های سال 1396 با محدودیت های مالی، سانگ یانگ را از بازار ایران دور کرد.

وانت خان، در واقع موسو پیکاپ یا رکستون اسپرت مدرن محسوب می شود که در کشورهای امریکای جنوبی، کولمن (Culmen) به معنی قله نام دارد. عجیب اینکه، خودروی مذکور برای بازار کره جنوبی، خان (Khan) گفته می شود. این وانت دو کابین، سال 2018 اجرا شده و بارها همراه تجهیزات مختلف، تغییر چهره داشته است. پیکاپ خان از نظر فنی، نسخه وانت رکستون نسل نو است و روی همان پلتفرم با تجهیزات مشابه ارایه می شود.

نمای روبرو، چراغ ها و جلوپنجره رکستون نسل دوم را نشان می دهد. در نسخه های سفارشی، از لبه کاپوت جلو تا پایین بدنه، جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی دارد اما این ادوات برای مدل های ارزان تر، کوچک تر است تا ضمن کاهش قیمت، بهبود گذر از شیب های تند فراهم کند. طبیعتا برای سانگ یانگ خان آپشنال، ادوات لوکس و براق کروم، چشم گیر هستند اما مدل پایه، سپر پلاستیکی و تزئینات ساده دارد.

در نمای جانبی، حفاظ پلاستیکی پیرامون گلگیرها و زیر رکاب، به وضوح دیده می شود. حجم دهی بدنه با خطوط عمیق کشیده شده از چراغ ها تا اواسط خودرو شکل گرفته؛ اما یک خط عجیب و بی معنی، موازی قاب پنجره روی درهای ورود به کابین اضافه شده است. ابعاد شیشه های اتاق نسبت به کل بدنه، چندان بزرگ نیست و این موضوع بر حس سرنشینان داخل خودرو تاثیر منفی دارد. سانگ یانگ خان با رینگ اسپرت آلومینیوم 17 اینچ و تایرهای عاج دار 235 میلی متر عرضه می شود.

الگوبرداری از رکستون در نمای پشت نیز وجود دارد. طرح مثلثی و برجسته چراغ ها، حس عضلانی سانگ یانگ خان را تقویت می کند؛ اما مشابه نمای اصلی، سپر سیاه پلاستیکی و ارزان قیمت استفاده شده. طول و عرض قسمت حمل بار، 1/3 متر است و همراه کفپوش پلاستیک سخت ارایه می شود.

سانگ یانگ خان با طول 5,095 و عرض 1,950 و ارتفاع 1,840 میلی متر، همراه فاصله محوری 3,100 میلی متر تولید شده است. این ابعاد، مشابه تویوتا هایلوکس موجود در ایران، خواهد بود.

پیشرانه و تجهیزات فنی سانگ یانگ خان

موتور 2 لیتر توربوشارژ همراه اینترکولر، 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نسخه دو دیفرانسیل با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، 2200 کیلوگرم وزن دارد و در زمان 11 تا 12 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد. میانگین مصرف سوخت سانگ یانگ خان، 11 لیتر در صد کیلومتر است و امکان حمل بار 1200 کیلوگرم فراهم می کند.

نسخه مجهز به موتور 2/2 لیتر توربودیزل در استرالیا و بسیاری دیگر کشورهای دنیا، عرضه می شود. این مدل با 187 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، در زمان 10 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد و 9 لیتر گازوئیل استاندارد دنیای، مصرف سوخت دارد.

قفل دیفرانسیل، گیربکس دستی یا اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل یا محرک جلو، امکانات متنوع سانگ یانگ خان در نسخه های مختلف هستند که البته، فعلا مدل بنزینی نزدیک به فول، برای بازار ایران محتمل به نظر می رسد.

آستانه قیمت 20 تا 22 هزار دلار برای خان بنزینی دو دیفرانسیل دنده اتوماتیک دیده می شود که طبیعتا با نرخ 60 هزار تومانی دلار و هزینه های مربوط به واردات خودرو، حدود 2/5 میلیارد تومان برای مشتری ایرانی، هزینه خرید خواهد داشت. اگر مدل دیزلی با تنظیمات مناسب گاوزئیل ایران وارد کشور ما شود، حدود 500 میلیون تومان گران تر خواهد بود.

رقبای چینی سانگ یانگ خان در ایران، امکانات بیشتر مثل حالت های متنوع رانندگی آفرود، عملکرد دیفرانسیل و دوربین 360 درجه ارایه می کنند اما از برند مشهور کره ای، بی بهره هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "همه چیز درباره خان کره ای که به ایران آمده ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره خان کره ای که به ایران آمده ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید