راهنمای خرید پژو 207 ؛ همه چیز درباره تیپ های مختلف شیر پیر

به گزارش وبلاگ عکس، راهنمای خرید پژو 207، شاید یکی از پیچیده ترین راهنماهای خرید خودرو باشد. علت آن هم وجود 9 تیپ که هر کدام چندین کلاس دارند، است. در این مطلب به تمام تفاوت ها و شباهت های بین تیپ های 207 می پردازیم.

راهنمای خرید پژو 207 ؛ همه چیز درباره تیپ های مختلف شیر پیر راهنمای خرید پژو 207

وبلاگ عکس - رضا نوروزی: ماجرای حذف خودروهای قدیمی از خطوط فراوری خودروسازی ها در ایران، از عجایب دنیاست. بهمن ماه سال گذشته بود که ایران خودرو بیان کرد به علت نبود امکان تامین استانداردهای 85 گانه خودرو مصوب سازمان ملی استاندارد، پژو 206 را از خط فراوری خارج و آن را با تیپ های تازه از پژو 207 جایگزین خواهد نمود. و این جایگزینی به افزوده شدن دو تیپ به تیپ های متعدد 207 منجر شد.

راهنمای خرید پژو 207 و انواع تیپ ها

پژو 207 ایران خودرویی را دیگر تمام مردم ایران می شناسند. محصولی که فیس لیفت نسبتا خوبی از 206 محسوب می گردد و دیگر تقریبا جز آرمی از پژو نشانه دیگری از آن را ندارد. 207 ایران خودرو در حال حاضر در 9 تیپ و هر کدام از این تیپ ها در چندین کلاس آپشنی فراوری می شوند. تیپ های مختلف 207 شامل محصولات زیر است:

  • 207 دستی فرمان هیدرولیک
  • دستی فول فرمان برقی سقف فلزی
  • 207 دستی سقف پانوراما
  • پژو 207 دستی با موتور TU3
  • پژو 207 دستی تیپ 5
  • 207 دستی سقف پانوراما شش دنده
  • پژو 207 اتوماتیک سقف فلزی
  • پژو 207 اتوماتیک دورنگ MC
  • 207 اتوماتیک سقف پانوراما
راهنمای خرید پژو 207
بیشتر بدانید: سمند سورن پلاس را با کدام موتور خودرو باید خرید؟
پیشرانه

همه مدل های دستی 207 به جز دو تیپ از موتور نام آشنای TU5 استفاده می نمایند. یک تیپ 207 با موتور TU3 و گیربکس دستی عرضه می گردد که به 207 تیپ 3 هم در بازار معروف است. مدل دیگر هم 207 دستی سقف پانوراما 6 دنده است که با موتور +TU5 و گیربکس 6 دنده عرضه خواهدشد. این تیپ تا زمان نگارش این مطلب با وجود چندبار رونمایی هنوز به بازار عرضه نشده است. موتور TU5 توانایی فراوری 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد.

موتور TU5

پیشرانه TU3 اما یک موتور 1.4 لیتری به قدرت 75 اسب بخار و 118 نیوتون متر گشتاور است. این موتور در تیپ 1 و 2 و 3 پژو 206 استفاده می شد و حال نیز در 207 به مسیر خود ادامه می دهد. البته در زمان نگارش این مطلب ایران خودرو فراوری این تیپ از 207 را کاهش داده است و به نظر می رسد در پی جمع آوری خطوط فراوری این موتور باشد.

موتور TU3

در مدل های اتوماتیک، موتور +TU5 استفاده می گردد. این موتور 113 اسب بخار و 144 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید و از نمودار گشتاور مناسب تری به واسطه سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها بهره می برد.

موتور +TU5، موتور تازه ایران خودرو است و بناست به مرور جایگزین نسل پیشین خود یعنی TU5 گردد. TU5 در حال حاضر روی سه محصول 207، پارس و رانا نصب می گردد که فراوری پارس در هاله ای از ابهام است. رانا نیز در یک تیپ از دو تیپ خود، از این موتور استفاده می نماید. لذا تنها خودرویی که از TU5 استفاده خواهد نمود، 207 خواهدبود. به همین علت جایگزینی موتورهای قدیمی بسیار کند، اما روبه پیشرفت دیده می گردد.

موتور +TU5
بیشتر بدانید: انواع تازه گیربکس ایران خودرو / تی اف 21 محصول تازه ایران خودرو
گیربکس

جعبه دنده اتوماتیک 207 نزدیک به 4 سال است که از 4 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به 6 سرعته اتوماتیک ساخت DAE چین تغییر نموده است. گیربکس پیشین به علت تکنولوژی قدیمی، مسائل عملکردی و مسائل تامین، با نمونه تازه جایگزین شد. گیربکس 6 سرعته DAE از طراحی هیوندای بهره می برد و از لحاظ عملکردی در تست های وبلاگ عکس عملکرد نرم تر و فهمیده تری داشت. اما تا زمانیکه گیربکس خراب نگردد. خرابی این گیربکس در دوره گارانتی از شایع ترین موارد مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو است. البته این گیربکس را علاوه بر شرکت DAE، شرکت لندای نیز فراوری می نماید که قیمت کمتری دارد.

در مدل دستی قدرت به یاری گیربکس BE پژو و کد فنی BE1 با پنج حالت به چرخ های جلو منتقل می گردد. این گیربکس که سابقه ای به قدمت پژو 206 دارد، گیربکسی تقریبا خوب ولی قدیمی است. این گیربکس اما به تدرج در حال جایگزینی با نمونه 6 سرعته دستی است که در حال حاضر در رانا و تارا عرضه می گردد.

راهنمای خرید پژو 207
بیشتر بدانید: موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7

راهنمای خرید پژو 207 و آپشن ها

اصلی ترین تفاوت آپشنی در تیپ های مختلف 207، سقف پانوراما است. سقف پانوراما، سقفی شیشه ای است که امکان باز و بسته شدن ندارد. این سقف شیشه ای با یک کاور از جنس نمد سقف که قابلیت باز و بسته شدن دارد، پوشیده شده است.

سقف پانوراما یا پانورامیک

فهرست آپشن های زیر بین تمام تیپ ها مشترک است:

  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
  • چراغ جلو مجهز به چراغ روز
  • روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز (Position Lamp)
  • آینه های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه
  • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • ایموبیلایزر و قفل مرکزی با ریموت
  • صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس
  • اخطار کاهش باد لاستیک ها (TPMS) در مدل های دارای استاندارد 85گانه (معروف به ارتقا در بازار)
  • سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) در مدل های دارای استاندارد 85گانه (معروف به ارتقا در بازار)
  • ترمز جلو دیسکی
  • ترمز عقب در مدل های اتوماتیک دیسکی در بعضی مدل های دستی کاسه ای
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA)
  • سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) در مدل های دارای استاندارد 85گانه (معروف به ارتقا در بازار)
کابین و داشبورد 207
بیشتر بدانید: صداگیری خودرو را چگونه انجام دهیم؟ برای همواره از شر صداهای مزاحم خلاص شوید

207 تیپ 5 از داشبورد پژو 206 استفاده می نماید. به همین علت قابلیت نمایش سیستم اخطار کاهش باد لاستیک ها (TPMS) و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) را ندارد و قطعا برای ادامه فراوری احتیاجمند تغییرات است.

داشبورد 206 در 207 تیپ 5

آپشن های زیر نیز در بین تمام تیپ ها به غیر از تیپ 5 مشترک است:

  • سیستم مالتی مدیا با قابلیت Mirror Link و دارا بودن قابلیت نصب آمپلی فایر و ساب ووفر
  • کروز کنترل
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور دنده عقب
راهنمای خرید پژو 207
بیشتر بدانید: طرح تبدیل اجباری رانا پلاس، پژو 207 و تارا به وسیله ایران خودرو

با چه بودجه ای کدام تیپ را بخریم؟

در تاریخ آخر اسفندماه 1402، قیمت تیپ های مختلف 207 در بازه 650 میلیون تا 1 میلیارد تومان واقع شده است. در مدل های دستی دو مدل با طعم 206 را برای انتخاب دارید. تفاوتی که بین علاقه به داشبورد 206 و یا 207 در محدوده قیمتی 650 تا 680 میلیون قابل انتخاب است. اما اگر امکانات و قدرت بیشتری می خواهید باید بیشتر هزینه کنید. اولین انتخاب مدل فرمان هیدرولیک با ترمزهای کاسه ای عقب است که 740 میلیون تومان قیمت دارد. اما اگر فرمان برقی و ترمز دیسکی می خواهید، باید 30 میلیون تومان بیشتر هزینه کنید. برای داشتن سقف پانوراما علاوه بر اینها نیز، به 20 میلیون پول بیشتر احتیاج دارید تا با پرداخت 790 میلیون تومان مالک 207 دستی سقف پانوراما شوید.

برای مدل های اتوماتیک اما به حداقل 120 میلیون هزینه بیشتر احتیاج است. با 920 میلیون تومان، انتخاب بین مدل MC و مدل سقف فلزی تک رنگ است که به سلیقه شما در رنگ خودرو بستگی دارد. مدل MC در دو ترکیب رنگ سفید-قرمز و مشکی-قرمز عرضه می گردد. اما اگر سقف فلزی قرمز و یا هم رنگ بدنه انتخاب شما نیست و به تماشا آسمان از داخل خودرو علاقه مند هستید، به حداقل 80 میلیون تومان پول بیشتر احتیاج دارید. مدل پانوراما در محدوده 1 میلیارد تومان قابل خرید است.

بیشتر بدانید: سمند سورن پلاس را با کدام موتور خودرو باید خرید؟

جدول تفاوت بین تیپ های مختلف 207

راهنمای خرید پژو 207منبع: بیت ران

به "راهنمای خرید پژو 207 ؛ همه چیز درباره تیپ های مختلف شیر پیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پژو 207 ؛ همه چیز درباره تیپ های مختلف شیر پیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید