پایتخت گل ایران پذیرای مسافران نوروز نیست

به گزارش وبلاگ عکس، فرماندار محلات گفت: پایتخت گل ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نیست و از هموطنان در خواست می شود به این شهرستان سفر نکنند.

پایتخت گل ایران پذیرای مسافران نوروز نیست

به گزارش وبلاگ عکس حسن قمری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تکذیب خبر قرنطیه محلات افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح اسکان و استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: پایش مسافران با استقرار پایگاه کنترل و تب سنجی در سه ورودی شهر سلامت افرادی که قصد ورود به محلات را دارند کنترل می شود.

فرماندار محلات گفت:ایستگاه های کنترل سلامت در ورودی شهر نیم ور، ورودی میدان امام خمینی(ره) و ورودی میدان شهرداری این شهرستان مستقر هستند.

قمری گفت: واحدهای صنعتی و معادن پیش از زمان هر سال تعطیل و حقوق و عیدی کارگران این واحدها پرداخت می شود.

وی افزود: برای مقابله با کووید 19 اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده بین خانواده های نیازمند این شهرستان توزیع می شود.

فرماندار محلات یادآور شد: شهروندان از واگذاری و اجاره واحدهای اقامتی و مسکونی به افراد غیر بومی خودداری کنند و درصوت مشاهده این موارد به مسئولان مربوطه اطلاع دهند.

قمری تاکید کرد: اخبار ضد و نقیض درباره بیماری کرونا سبب تشویش اذهان عمومی جامعه می شود و از مردم انتظار می رود اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

وی گفت: محلات در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا عملکرد موفقی در سطح استان مرکزی دارد و این موفقیت نتیجه همکاری خوب مردم با مسئولان این شهرستان است.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پایتخت گل ایران پذیرای مسافران نوروز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت گل ایران پذیرای مسافران نوروز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید