کارنامه بیست و نهمین جشن کتاب تهران، نمایشگاه سی ام کلید خورد

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران - گروه فرهنگ: گزارش هفتگی اخبار کتاب در این هفته، مانند هفته های گذشته اخبار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و محل برگزاری اش را در بر می گیرد. البته این خبرها بیشتر مربوط به اختتامیه و روز پایانی نمایشگاه هستند.

کارنامه بیست و نهمین جشن کتاب تهران، نمایشگاه سی ام کلید خورد

مراسم اختتامیه نمایشگاه روز شنبه 25 اردیبهشت در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار گردید و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه، و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

کلید خوردن نمایشگاه سی ام

صالحی در سخنان خود در مراسم اختتامیه گفت: رئیس نمایشگاه کتاب گفت:بسیاری از مراکز علمی، آکادمیک و دانشگاهی در نمایشگاه سال جاری حضور داشتند و در مجموع نگاه امروز ما این است که نمایشگاه سی ام کتاب تهران از همین فردا کلید می خورد.

توافقنامه ارشاد و شهرداری تهران برای شهر آفتاب

خبر دیگر، مربوط به توافقنامه ای بود که وزارت ارشاد و شهرداری تهران در روز سرانجامی نمایشگاه امضا کردند. به موجب این قرارداد که به امضای وزیر ارشاد و شهردار تهران رسید، شهر آفتاب تا 5 سال دیگر به صورت رایگان به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اختیار بهره برداران خواهد بود.

تفاهمنامه واگذاری مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به منظور برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعدازظهر شنبه 25 اردیبهشت در سالن تشریفات این نمایشگاه به امضای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران رسید.

معرفی غرفه های برتر نمایشگاه

در خلال برگزاری برنامه اختتامیه نمایشگاه، غرفه های برتر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران هم معرفی شدند. اسامی غرفه های برتر نمایشگاه بیست و نهم به این ترتیب است:

بخش کودک و نوجوان تهران: غرفه انتشارات شهر قلم. بخش کودک و نوجوان شهرستان: غرفه انتشارات کتابک. بخش ناشران دانشگاهی: غرفه انتشارات کتاب ارجمند. بخش ناشران آموزشی: غرفه انتشارات تخته سیاه. بخش ناشران الکترونیک: غرفه انتشارات حنان. بخش ناشران عمومی تهران: غرفه انتشارات هیرمند. بخش ناشران عمومی شهرستان: مشترکا غرفه های انتشاراتی های فرهنگ مانا و کتاب طاها. بخش ناشران خارجی: در قسمت کتب لاتین (غرفه آوند دانش)، در قسمت کتب عربی (غرفه انتشارات ویژه نشر) و در بخش سالن کشورها و بازار جهانی (غرفه بوسنی).

افزایش 25 درصدی حضور و فروش در نمایشگاه

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران در نشست خبری خود که روز یکشنبه 26 اردیبهشت در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار گردید، با اشاره به آمارهای منتشر شده در زمینه میزان حضور علاقه مندان و فروش کتاب در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: آمارها رشد 25 درصدی را در هر دو حوزه نشان می دهد.

ثبت یک میلیون و 265 هزار تراکنش در 10 روز نمایشگاه کتاب

نیکنام حسین پور مشاور منابع و امورانسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین روز برپایی نمایشگاه، از انجام 225 هزار تراکنش در دهمین روز بیست و نهمین نمایشگاه کتاب اطلاع داد.

حسین پور گفت: روز آدینه 24 اردیبهشت دستگاه های کارتخوان بانک شهر تعداد 225 هزار تراکنش را ثبت کردند و تا سرانجام دهمین روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 265 هزار تراکنش در نمایشگاه به ثبت رسیده است. البته تمامی این تراکنش ها مربوط به بانک شهر است و از آنجا که بعضی از غرفه ها ار کارتخوان های دیگر نیز استفاده می نمایند، تعداد این تراکنش ها بیشتر از تعداد است.

برگزاری شانزدهمین جلسه شورای راهبردی کتابخانه ملی

شانزدهمین جلسه شورای راهبردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم دوشنبه این هفته، با حضور اکثریت اعضا و به ریاست سیدرضا صالحی امیری برگزار گردید.

رسیدن میزان فروش کتاب در کانادا به بیش از 983 میلیون دلار

گزارش این هفته، دو خبر خارجی دارد که یکی از آن ها مربوط به میزان فروش کتاب در کاناداست. فروش کتاب در کانادا از لحاظ تعداد در سال 2015 با افزایش 0/8 درصدی نسبت به سال 2014 به رقم 52.6 میلیون نسخه و از لحاظ ارزشی با افزایش 1.6 درصد به رقم 983.4 میلیون دلار رسید.

برنده جایزه من بوکر معین شد

خبر خارجی دیگر هم درباره برنده جدید جایزه من بوکر بود. هان کانگ نویسنده ای از کره جنوبی به عنوان برنده جایزه من بوکر بین المللی سال 2016 انتخاب شد.

گیاه خوار کتاب هان کانگ جایزه 50 هزار پوندی من بوکر بین المللی را از آن خود کرد و شرح تکمیلی این که، نویسنده این کتاب به اتفاق مترجم آن، دبورا اسمیت که این اثر را به انگلیسی ترجمه نموده به طور مشترک این جایزه را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کارنامه بیست و نهمین جشن کتاب تهران، نمایشگاه سی ام کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه بیست و نهمین جشن کتاب تهران، نمایشگاه سی ام کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید