کاهش هزینه ها، رویکرد اصلی ماست
به گزارش وبلاگ عکس، جلسه شورای مدیران عامل و مدیران کل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست سید مجتبی شفیعی در ساختمان این معاونت برگزار گردید.

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عکس، جلسه شورای مدیران عامل و مدیران کل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست سید مجتبی شفیعی در ساختمان این معاونت برگزار گردید.
شفیعی در این جلسه با بیان این که نباید دچار روزمرگی، امور جاری و کار های کلیشه ای شویم، اضافه نمود: باید روی پروژه های شاخص حمل و نقل و ترافیک تمرکز کنیم.
معاون شهردار تهران با تاکید بر این که افزایش عایدی و کاهش هزینه به عنوان استراتژی مهم ما خواهد بود، گفت: توجه به موضوع مدیریت هزینه، بسیار مهم است. همیشه بودجه ریزی ها بر مبنای هزینه ها بوده و باید به بخش عایدیزایی توجه بیشتری کنیم.
شفیعی توضیح داد: در طراحی و ساخت و تامین تاسیسات و تجهیزات باید مدیریت هزینه نموده و هزینه ها را کم کنیم و هزینه های تشریفاتی و زائد را کاهش دهیم.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به ضرورت طراحی تازه برای مدیریت هزینه ها اضافه نمود: در کلیه فرایند ها از جمله ساخت مترو، طراحی ایستگاه ها، تامین تجهیزات باید در راستای کاهش هزینه ها بازنگری کنیم.
وی با اشاره به تاکید شهردار محترم بر عایدیزایی حوزه ها گفت: ایجاد فضا های تجاری در شهر زیرزمینی توجیه مالی زیادی دارد. در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید طرح هایی که ماهیت عایدیزایی داشته باشد را طراحی و اجرا کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی به صورت مشارکتی برای عایدیزایی استفاده کنیم.
شفیعی با اشاره به ضرورت رفع کردن اشکالات فرایندی در مدیریت اداری توضیح داد: باید از پرسنل مجموعه، به نحو بهتری بهره مند شویم. همه باید احساس مسئولیت کاری داشته باشند، کارمندسالاری، پاسخگو نیست. همه پرسنل را نباید یک گونه ببینیم، بانک اطلاعاتی نیروی انسانی را باید بازنگری کنیم و از نیرو هایی که در سایه قرار گرفته، اما توانمندی دارند استفاده نماییم.
معاون شهردار تاکید نمود: مطابق فرمایش رهبری باید رویکرد نزدیک شدن به مردم را سرلوحه کارمان قرار دهیم. استراتژی شهردار هم همین است. باید افکار طاغوتی را از تفکر مدیریتی مان دور کنیم و خدمتگزار مردم باشیم.
وی اضافه نمود: در حوزه کاری ما که ارتباط مستقیم با مردم دارد، می توانیم اثربخش باشیم. باید سرکشی های ناگهانی و حضور در بین مردم را استراتژی کاری خودمان قرار دهیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو