برنامه متوازن منطقه ای نداریم، اشتغال دغدغه مهم مازندران است

به گزارش وبلاگ عکس، شهیندخت مولاوردی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری میاندورود که در دانشگاه منابع طبیعی ساری با حضورزنان نخبه استان برگزار گشت، گفت: علیرغم ظرفیتهایی که در استانهای مختلف وجود دارد هنوز در شاخصهای توسعه ای پیشرفت را نمی بینیم و از کلی گویی و آرمان گرایی باید بپرهیزیم.

برنامه متوازن منطقه ای نداریم، اشتغال دغدغه مهم مازندران است

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: هدف از این سفرهای استانی آشنایی با مسائل مردم و فرصتی برای تحقق اهداف دولت است و آنچه در ابتدا به عنوان یک دستورالعمل در این سفرها باید اجرا شود، خودداری از وعده های اجرایی است چراکه بر اساس گزارش های دریافتی، برنامه ها در چهارچوب برنامه ها تصویب می شود.

مولاوردی با اشاره به مسائل طرح شده شهرستان میاندرود تأکید کرد: مسائلی که در این شهرستان وجود دارد یقیناً دولت برای رفع آن توجه خواهد کرد و در مصوبات دولت گنجانده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اضافه نمود: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خودش را آغاز کرد که درسیاست داخلی و خارجی شرایط بن بستی داشتیم و در مذاکرات هسته ای بدون داشتن هدف مشخص، تحریم ها، سوء مدیریت ها به بن بست و پرتگاه رسیده بودیم و میراث دار شرایطی بودیم که قبول مسئولیت یک مدیریت جهادی می طلبید.

این مقام مسئول بیان داشت: با مدیریت جهادی هنوز هیچ گام عملی برای لغو تحریم ها صورت نگرفته و دولت یازدهم باتدبیر، تورم و تحریم ها را مدیریت کرد و برای خروج از رکود تورمی هر قدمی که برمی دارد ازیک طرف دیگر رکود می شود اما دولت توانست بر آن فائق آید.

وی اشتغال جوانان را از دغدغه های دولت دانست و اضافه نمود: با توجه به خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران برای تحقق شعار دولت درزمینهٔ اشتغال باید زیرساخت های لازم ایجاد شود و برنامه های رئیس جمهور می تواند به این موضوع کمک کند.

وی در ادامه اعلام کرد: تعامل سازنده با جهان به عنوان یک دستور کار دولت یازدهم پیگیری شد و برای اتمام منازعات، مصاحبه و تعامل سازنده باید موردتوجه قرار گیرد و این موفقیت ایران را که در یک بازی برد - برد به دست آورد همه باید ادامه دهیم و حمایت کنیم.

مولاوردی متذکر شد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور برنامه ششم توسعه باید با برنامه توسعه قبلی متفاوت باشد و مباحث مهم گردشگری، محیط زیست و کشاورزی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه زنان و خانواده به محورهای قانونی توجه می کنیم و نمی توانیم انتظار داشته باشیم در پنج سال آینده همه مسائل حل شود بلکه بعد از پنج سال کشور به آرمان های سند بیست ساله نزدیک شود و 10 سال دیگر مانده تا به سند چشم انداز 1404 برسیم.

مولاردی، جوانان و اشتغال رناز برنامه های مهم سفر رئیس جمهور اعلام کرد و اضافه نمود: اشتغال 90 درصد نامه های دریافتی در سفرها را تشکیل می دهد و دختران بیکار بخشی از جوانان هستند که بخش دولتی جوابگوی اشتغال دختران و پسران نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات غیرنفتی، رونق پایدار و اشتغال جوانان از برنامه های امسال دولت است تأکید کرد: دید جوانان باید به اشتغال در بخش دولتی تغییر یابد و شرایط ورود جوانان به بازار کار و بخش خصوصی را با تدابیر دولت فراهم کنیم و با اتکا به این ظرفیت برای رفع چالش های کشور گام های اساسی برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه متوازن منطقه ای نداریم، اشتغال دغدغه مهم مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه متوازن منطقه ای نداریم، اشتغال دغدغه مهم مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید