برنامه های نوروزی برای گردشگران در همدان باید متنوع و نو باشند

به گزارش وبلاگ عکس، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، برنامه های نوروزی برای گردشگران در همدان باید متنوع و نو باشند.

برنامه های نوروزی برای گردشگران در همدان باید متنوع و نو باشند

علیرضا قاسمی فرزاد در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: دستگاه های اجرایی استان برنامه هایی را با موضوع تسهیل در سفر و شیوه های خدمات دهی به مردم در ایام نوروز تدوین و تهیه خواهند کرد.

استاندار همدان اضافه نمود: در ادوار گذشته شان و جایگاه گردشگری استان مورد غفلت قرار گرفته و با توجه به اینکه نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا نموده، بنابراین پیش بینی می گردد سفرهای نوروزی به صورت فشرده انجام گردد.

او با بیان اینکه روز پنجم فروردین 1402 مصادف با شروع ماه مبارک رمضان است، توضیح داد: بسیاری از مسافران و زائران احتمالا سفر خود را جلو انداخته و از ایام اسفند و تعطیلی میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) و سایر تعطیلات اسفند برای سفر استفاده خواهند کرد، لذا پیش بینی می گردد از 10 اسفند سفرها شروع گردد و لازم است پیش بینی های لازم انجام و شرایط بگونه ای برنامه ریزی گردد که برترین خدمات به مسافران و زائران ارائه گردد.

قاسمی فرزاد بر حمایت متولیان سفر برای بصرفه شدن سفر در نوروز 1402 اشاره نمود و گفت: تفاهم نامه ای بین مراکز گردشگری، هتل ها و مهمانسراها و دستگاه های اجرایی استان منعقد گردد تا در ایام سفر تخفیفی در هزینه اقامت مسافران به عنوان امری تشویقی در نظر گرفته گردد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل بر قیمت ها بویژه هتل ها و مهمانسراها در ایام نوروز لازم است، اظهار کرد: اندازه بازدید از همدان در ایام سفر می تواند ارزش اضافه نموده خوبی برای استان به همراه داشته باشد و یکی از گزینه های انتخاب مراکز گردشگری غرب کشور به وسیله مسئولان کشوری است این در حالی بوده که شان و جایگاه گردشگری استان همدان در ادوار گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

برنامه های حوزه گردشگری در نوروز 1402 اطلاع رسانی شوند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان گفت: برای اطلاع مردم از جزئیات برنامه های حوزه گردشگری و ستاد سفر موارد را اطلاع رسانی کنید، بعضی از فرآیند برنامه های اجرایی ستاد خدمات سفر اطلاعات کافی ندارند و البته تقصیری هم ندارند، چرا که این موارد منعکس نمی گردد.

حمیدرضا حاجی بابایی بر اهمیت انجام طرح های پژوهشی در حوزه گردشگری به وسیله متخصصان این حوزه اشاره نمود و خطاب به میراث فرهنگی استان گفت: برای پژوهش های راهبردی هزینه کنید و کار را به متخصصان بسپارید، کار مدیر انجام پژوهش نیست.

او در ادامه به اهمیت ایجاد مسیر گردشگری حکمت که قرار است بین استان های همدان و زنجان راه اندازی گردد، اشاره نمود و گفت: با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیونی تشکیل شده تا مسیر گردشگری حکمت بین استانهای زنجان و همدان راه اندازی گردد.

حاج بابایی اظهار کرد: این مسیر بواسطه اینکه زنجان و شهرستان خدابنده زادگاه شیخ اشراق، سهروردی بوده و همدان نیز مدفن شیخ الرئیس و حکیم هزاره ها ابوعلی سینا است و این 2 نفر از مشاهیر بزرگ ایران در حوزه حکمت و فلسفه هستند، به عنوان یک مسیر تازه در حوزه گردشگری راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: در این طرح قرار است یک بزرگراه بین زنجان و همدان احداث شده و در این مسیر جاذبه های شاخص هر دو استان از جمله غار علیصدر، گنبد سلطانیه، غار کتله خور و….قرار گرفته است باید ضمن تعریف یک مسیر گردشگری تازه در کشور، مردم بویژه اندیشمندان و علاقمندان را باید به حکمت و فلسفه با بزرگان این دو استان و فلسفه اشراق و مشاء بیشتر آشنا کرد.

88 درصد گردشگران با خودرو شخصی به همدان سفر می نمایند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در این جلسه با اشاره به گزیده ای از آمار مقایسه و پژوهشی که بین گردشگران نوروزی 1401 اجرا شده بود موارد قابل توجه از نظرات مسافران نسبت به خدمات سفر در استان را عنوان کرد.

محسن معصوم علیزاده اضافه نمود: براساس آنالیز های اجرا شده طرح پژوهشی بین گردشگران ورودی به همدان 47 درصد مسافران ورودی برای سرگرمی، 40 درصد برای ملاقات اقوام و 10 درصد به دلایل متعدد به همدان سفر نموده اند.

او گفت: از این تعداد 88 درصد گردشگران با خودروی شخصی هفت درصد با اتوبوس و یک درصد با قطار یا هواپیما به استان همدان سفر کردند. از این آمار 36 درصد در هتل ها و مراکز اقامتی، 23 درصد در منزل اقوام و 18 درصد در مهمانسراها اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: براساس اصل 138 قانون اساسی این ستاد به دستور ریاست جمهوری ابلاغ شد و از سال 1392 استان همدان از نخستین استان هایی بود که این ستاد را ایجاد کرد.

معصوم علیزاده توضیح داد: در اجرای خدمات مطلوب به گردشگران کمیته های تخصصی هر کدام وظایف مختلفی را براساس حوزه فعالیت سازمانی خود بر عهده خواهند داشت و همه شرایط و امکانات برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در استان فراهم خواهد شد. با کوشش های اجرا شده و با روش های نوین تبلیغاتی تمامی محورها و مسیرهای گردشگری، تأسیسات گردشگری، اماکن اقامتی و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان به همراه تولیدات صنایع دستی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

او بیان نمود: به منظور هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی برای خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران، ستاد خدمات سفر از 17 اسفند شروع بکار خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "برنامه های نوروزی برای گردشگران در همدان باید متنوع و نو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های نوروزی برای گردشگران در همدان باید متنوع و نو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید