خروج و مردن در آب مطهر فیلم هایی که روز سوم در قم اکران می شوند

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران/قم رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در سومین روز از سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر در استان قم فیلم های خروج و مردن در آب مطهر در سینماهای تربیت و ونوس اکران می شوند.

خروج و مردن در آب مطهر فیلم هایی که روز سوم در قم اکران می شوند

محمدکاظم رضوانی در گفت وگویی اظهار کرد: فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد است که بازیگران آن فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، مهدی فقیه، محسن صادقی نسب، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، رامین پورایمان، حمید ابراهیمی، مسعود رحیم پور، علیرضا مهران، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی و محمدرضا شریفی نیا هستند.

فیلم خروج؛ فیلمی اجتماعی با موضوع جنجالی اعتراض است. اثری سینمایی که گفته می شود حاتمی کیا از حدود 10 سال پیش به ساخت آن فکر کرده است و بالاخره آن را نوشت و مقابل دوربین برد. در این فیلم چند مرد برای اعتراض به مسئله ای که به دلیل اشتباه یک مسئول در کسب و کار کشاورزی شان رخ داده است، راهی تهران می شوند و مسائل و مشکلاتی برای شان ایجاد می شود.

وی افزود: فیلم سینمایی مردن در آب مطهر به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جشمید محمودی است که در این فیلم علی مسرور، ندا جبراییلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران ایفای کرده اند.

فیلم مردن در آب مطهر؛ عاشقانه تازه برادران محمودی، قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رونا: حامد، از دریا نترسی یا، از هر چی بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی ترسم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه قیمت بلیت در جشنواره امسال 150 هزار ریال است، بیان کرد: عموم مردم با تهیه بلیت امکان تماشای این فیلم ها را دارند.

رضوانی درباره سینماهای نمایش دهنده فیلم های مذکور گفت: سینما تربیت واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) ظرفیت حدود 400 تن و سینما ونوس واقع در بلوار الغدیر ظرفیت حدود 200 تن را دارند.

امسال 14 فیلم سینمایی از سری فیلم هایی که در سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر کشور، هر کدام برای یک سانس در سینماهای تربیت و ونوس شهر قم به همراه 30 استان دیگر کشور و همزمان با گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اکران می شوند.

شنای پروانه (محمد کارت)، عامه پسند (سهیل بیرقی)، مردن در آب مطهر (نوید محمودی)، آبادان یازده 60 (مهرداد خوشبخت)، ابر بارانش گرفته (مجید برزگر)، بی صدا حلزون (بهرنگ دزفولی زاده)، پدران (سالم صلواتی)، پوست (بهمن ارک، بهرام ارک)، تعارض (محمدرضا لطفی)، خروج (ابراهیم حاتمی کیا)، خون شد (مسعود کیمیایی)، درخت گردو (محمدحسین مهدویان)، روز صفر (سعید ملکان) و سینما شهر قصه (کیوان علیمحمدی) 14 فیلمی هستند که در قم اکران می شوند.

همچنین در بخش جنبی این جشنواره پنج فیلم سینمایی ویژه بچه ها و نوجوانان به صورت رایگان تا 21 بهمن ماه جاری ساعت 10 صبح در سینما تربیت اکران می شوند.

کاتی و ستاره (عبدالرضا مجلسی)، منطقه پرواز ممنوع (امیر داساگر)، تورنا 2 (سید جواد هاشمی)، قطار آن شب (حمیدرضا قطبی) و 23 نفر (مهدی جعفری) پنج فیلمی هستند که در بخش مذکور اکران می شوند.

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه جاری همزمان با گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و 15 تا 21 بهمن ماه جاری در 30 استان دیگر کشور برگزار می شود.

در این دوره جشنواره، 115 فیلم سینمایی به همراه 36 فیلم مستند فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل کردند که در میان فیلم های سینمایی، 37 اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.

همچنین بر اساس آمار نهایی؛ فیلم های پذیرفته شده 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 10 فیلم در بخش فیلم کوتاه و 10 فیلم در بخش مستند به نمایش درمی آیند که بعضی آثار پذیرفته شده در بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ نیز با دیگر آثار رقابت دارند.

سینماهای ونوس با 300 صندلی، تربیت با 400 صندلی، آیه با 140 صندلی، آوینه با 220 صندلی، شهر آفتاب با 620 صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری بچه ها و نوجوانان با 200 صندلی، 6 سینمای فعال استان قم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خروج و مردن در آب مطهر فیلم هایی که روز سوم در قم اکران می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج و مردن در آب مطهر فیلم هایی که روز سوم در قم اکران می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید