دانشمندان برای اولین بار از یک عروس دریایی که همنوع خود را می خورد، فیلم گرفتند

به گزارش وبلاگ عکس، دانشمندان برای اولین بار ویدیویی از یک گونه وحشتناک عروس دریایی همنوع خوار را ضبط نموده اند که از آن ها به عنوان شکارچی ژلاتینی یاد می گردد. به گفته آن ها، این موجود جالب در عمق بیش از 1400 متری اقیانوس آرام زندگی می نماید.

دانشمندان برای اولین بار از یک عروس دریایی که همنوع خود را می خورد، فیلم گرفتند

به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش های منتشرشده، این عروس دریایی همنوع خوار احتمالاً به گونه ای توصیف نشده از جنس Bathykorus مربوط می گردد که تا به امروز دیده نشده بودند. به علت وجود شاخک های پهنی در قسمت بالایی آن، محققان مدعی شده اند که این عروس دریایی موجودات ژلاتینی دیگری مانند خیار های دریایی، دیگر عروس های دریایی و طعمه های زیست تابی را می خورند.

ضبط اولین ویدیو از یک عروس دریایی همنوع خوار

به گفته محققان، این نوع از عروس د ریایی با سه شاخک بسیار نادر است و سه کیسه شکمی دارد. درواقع این عروس دریایی به قدری کمیاب است که محققان می گویند نزدیک ترین موجود شبیه به آن تنها یک بار یک دهه پیش به وسیله یکی از کشتی های اکتشاف اقیانوس NOAA در همان منطقه مشاهده شد.

این کشف می تواند داده های اطلاعاتی موجود درباره عروس های دریایی را به طور کامل تغییر دهد؛ زیرا تا به امروز تصور می شد که هیچ موجود زنده دیگری نمی تواند آن ها را بخورد. به عنوان علت این موضوع گفته شده است که عروس های دریایی عمدتاً از آب تشکیل شده اند و هر زمان که به وسیله موجود دیگری خورده شوند، لب های آن ها را نیش می زنند. بااین حال، این عروس دریایی همنوع خوار نشان می دهد که موجود دیگری در کوشش است تا آن ها را بخورد.

با در نظر گرفتن عمق بسیار زیادی اقیانوس ها، موجودات بسیار زیادی که در آنجا زندگی می نمایند و بعلاوه اطلاعات کمی که درباره آن ها وجود دارد، انجام مطالعات بیشتر روی این موجودات کمیاب می تواند اطلاعات بیشتری را درباره دنیای زیر آب در اختیار محققان و دانشمندان قرار دهد.

منبع: فرارو

به "دانشمندان برای اولین بار از یک عروس دریایی که همنوع خود را می خورد، فیلم گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان برای اولین بار از یک عروس دریایی که همنوع خود را می خورد، فیلم گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید