معرفی خوشمزه ترین دسر های ترکی در استانبول

به گزارش وبلاگ عکس، شهر استانبول بدون هیچ شک و تردیدی یکی از شهر های جذاب و پرطرفدار در کشور ترکیه است که هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان بوده و افرادی که قصد دارند تا از یک شهر تاریخی و در حال توسعه دیدن کنند به سراغ استانبول رفته و تلاش می کنند تا از این شهر زیبا بازدید داشته باشند.

معرفی خوشمزه ترین دسر های ترکی در استانبول

فارغ از تمامی جاذبه های دیدنی و تفریحی که در شهر استانبول وجود دارد، یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین کارهایی که می توانید در این شهر انجام دهید، میل کردن انواع غذاهای ترکی است.

یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین بخش های سفر به شهر استانبول، خوردن انواع دسرهای ترکی به حساب می آید. پیشنهاد می دهیم تا اگر سری به شهر زیبای استانبول زدید حتماً سراغ کارهای کشور ترکیه رفته و آن ها را میل کنید. در ادامه شما را با بهترین دسرهای ترکی آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

باقلوا

باقلوا یکی از شیرینی های ترکی است که در بین دسرهای ایرانی نیز می توان آن را مشاهده کرد. باقلوا یک شیرینی چند لایه است که آن را با استفاده از شیره یا عسل به یکدیگر چسبانده و در آن حجم بالایی از مغز های تکه شده مثل پسته، بادام و… وجود دارد.

از نظر تاریخی قدمت باقلوا ترکی به زمان امپراتوری روم شرقی باز می شود. اگر به شهر استانبول سفر کردید و به دنبال یک دسر خوشمزه بودید، می توانید انواع باقلوا های مختلف در این شهر امتحان را امتحان کنید. مطمئن باشید مزه باقلوا ترکی هیچ گاه از یاد شما نخواهد رفت.

شکر پاره

شکر پاره یکی از شیرین ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ترکی است. برای تولید این شیرینی جذاب و خوشمزه که شکلی شبیه به کلوچه کوچک داشته و بسیار چسبناک است از مواد مختلفی مثل سمولینا، آرد و پودر شکر استفاده کرده و این مواد را با یکدیگر ترکیب می کنند.

پس از آن خمیری که به دست می آید را به شکل شیرینی های کوچک و گرد در آورده و سپس آن ها را در دمایی مشخصی می پزند. بعد از آن نیز شکر پاره را درون شربت غلیظ و بسیار شیرینی می خوابانند تا مزه فوق العاده خاصی پیدا کند.

کازان دیبی

دیگر از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکی، کازان دیبی است که از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و شکل آن فوق العاده است. در واقع اگر بخواهیم دسرهای معروف ترکیه به شما معرفی کنیم، کازان دیبی جایگاه بسیار خاصی دارد و از آن به عنوان یکی از دسرهای محبوب در ترکیه یاد می شود.

کازان دیبی نوعی پودینگ شیری و کاراملی است. دسر کازان دیبی از شیرینی های سلطنتی در دوره عثمانی به حساب می آمده و امروزه نیز با گذشت صدها سال از آن دوران هنوز هم کازان دیبی به عنوان یکی از پوسترهای معروف ترکی یاد می شود.

کونفه

کافی است تا در اقصی نقاط شهر زیبای استانبول قدم بزنید تا بوی خوش کونفه به مشام تان برسد.کونفه را می توان یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب ترکی نامید که از آن به عنوان یکی از محصولات جذاب و پرطرفدار یاد می شود.

در واقع این شیرینی یک ترکیب خوشمزه از لایه های رشته های و برشته شیرینی به همراه پنیر آب شده است که این مواد با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت این شیرینی خوشمزه به وجود می آید.

پس از این که این شیرینی ایجاد شد، آن را با شربت بسیار خوشمزه و شیرینی ترکیب می کنند و روی آن را با کمک پسته تزیین و زیبا خواهند کرد.

آشوره

یکی از دسرهای معروف ترکیه آشوره است که از نظر تاریخی داستان بسیار جالبی نیز برای خلق آن وجود دارد. آشوره در فرهنگ مردم ترک به عنوان یک دسر سنتی و تاریخی شناخته می شود.

بر اساس اعتقادات مردم ترکیه پس از آن که حضرت نوح از طوفان بزرگ جان سالم به در برد، تصمیم گرفت تا برای خود و دیگران غذا درست کند.

سپس وی مواد غذایی داخلی کشتی را بررسی کرد و تصمیم گرفت تا یک غذا ترکیبی به وجود بیاورد. حضرت نوح با این مواد غذایی برای خود و دیگران آشوره درست کرد.

آشوره یک دسر خوشمزه ترکیبی است که می توان در آن مواد مختلفی مثل گندم، لوبیا سفید، نخود، میوه های خشک مثل انجیر، زردآلو، کشمش و همین طور فندق و گردو را مشاهده کنید. البته فندق و گردو نقش تزیینی برای این دسر خوشمزه دارد.

دسرهای ترکی را از کجا بخریم

حالا که با دسرهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه و شهر استانبول آشنا شدید، لازم است تا به این موضوع نگاهی بیاندازیم که برای خرید یک دسر خوشمزه بهتر است تا به سراغ کدام مغازه ها در شهر استانبول بروید. در ادامه شما را با بهترین قنادی های شهر استانبول آشنا خواهیم کرد.

قنادی پلیت

قنادی پلیت یکی از قنادی های قدیمی و بسیار مشهور شهر استانبول است که در Rumeli Caddesi No: 61 Osmanbey Beyoglu, Sisli, Istanbul 34371 Turkey واقع شده و از سال 1957 تا به امروز در حال فعالیت و درست کردن دسرهای خوشمزه است.

در قنادی پلیت علاوه بر دسرهای ترکی، شیرینی های دیگری از اقصی نقاط جهان تولید می شوند. یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین موادی که می توان از این قنادی سفارش داد، شیرینی ناپلئونی آن است.

قنادی دیوان

اگر به دنبال یک قنادی حرفه ای، لاکچری و اعیانی هستید، حتما سری به آدرس Erenkoy Mah, Bagdat Cd. No: 333/A, 34728 Kadikoy/Istanbul, Turkey زده و از قنادی دیوان در شهر استانبول دیدن کنید.

شما می توانید انواع دسرهای خوشمزه جهان را در دیوان سفارش داده و آن ها را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که محصولات عرضه شده در این قنادی در عین کیفیت بالا و فوق العاده خوشمزه بودن، قیمت بالایی نیز دارند.

بیگ اوغلو

اگر دوست دارید تا خوشمزه ترین باقلوا را در شهر استانبول نوش جان کنید، می توانید سری به آدرس Caferaga Mahallesi, General Asim gunduz cd. nailbey sk no:1/b, 34710 Kadikoy/Istanbul, Turkey زده و در رستوران بیگ اوغلو، باقلوا خوشمزه ترکی را میل کنید.

علاوه بر دسر های مختلف این رستوران انواع غذاهای ترکی، خاورمیانه ای و مدیترانه ای را نیز عرضه می کند که گردشگران می توانند هر یک از این غذا سفارش داده و آن ها را میل کنند.

قنادی کنیالو

کنیالو نیز به عنوان یکی از قنادی های قدیمی و با سابقه شهر استانبول در بین مردم این شهر و گردشگران شناخته می شود.

این قنادی از سال 1897 تا به امروز در حالت فعالیت بوده و خوشمزه ترین دسرهای ترکی را به وجود می آورد. اگر دوست دارید تا باقلوایی خاص و خوشمزه ای را در شهر استانبول میل کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً سری به آدرس 1Mimar Kemalettin Caddesi, Istanbul, 34112, Turkey زده و باقلوایی را از قناتی کیانلو سفارش دهید.

رای مشاهده و رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط پرواز استانبول روی تصویر زیر کلیک کنید:

استانبولترکیهشکم گردی

منبع: الی گشت

به "معرفی خوشمزه ترین دسر های ترکی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خوشمزه ترین دسر های ترکی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید