3 مدل طرز تهیه بستنی رژیمی با موز ساده، با ماست و چوبی

به گزارش وبلاگ عکس، طعم بستنی رژیمی با موز را امتحان نموده اید؟ شاید در نگاه اول بستنی ها جزو پرکالری ترین تنقلات باشند که از برنامه غذایی بسیاری از افرادی که رژیم لاغری دارند، حذف می گردد، ولی بستنی رژیمی در بدنسازی هم محبوب است و می توانید هم رژیم بگیرید و ورزش کنید و هم از طعم لذیذ بستنی لذت ببرید. البته اگر خودتان در خانه دست به کار شوید و بستنی رژیمی با موز درست کنید. در این مقاله از در طرز تهیه چند مدل بستنی رژیمی موزی را به شما آموزش خواهیم داد.

3 مدل طرز تهیه بستنی رژیمی با موز ساده، با ماست و چوبی

طرز تهیه بستنی رژیمی با موز بدون شیر

زمان آماده سازی مواد بستنی رژیمی: 15 دقیقه

زمان آماده سازی بستنی رژیمی با موز: 5 ساعت

کالری بستنی موزی رژیمی: 105

مواد لازم برای تهیه بستنی موز رژیمی

موز: 500 گرم (یا به مقدار دلخواه)

مراحل تهیه بستنی رژیمی موزی بدون شیر

برای تهیه بستنی با موز به صورت رژیمی به تنها چیزی که احتیاج دارید، مخلوط کن یا گوشت کوب برقی است تا بافت بستنی نرم و یکدست گردد. این مدل ، فقط با موز درست می گردد و طعم خالصی دارد.

می توانید به دلخواه از کمی عسل یا چاشنی های خوش عطر نماینده هم در تهیه بستنی رژیمی بهره ببرید. در ادامه طرز تهیه بستنی با موز بدون شیر و خامه، به روش رژیمی را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول: موزها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی رژیمی با موز، پوست موزها را بگیرید و آنها را به صورت حلقه های نازک برش بزنید. هر چه حلقه ها نازک تر باشند، زودتر یخ می زنند.

سپس موزها را به صورت ردیفی در یک ظرف بچینید و بدون اینکه به آنها فشار بیاورید و له کنید، روی ظرف را با سلفون یا پلاستیک فریزری بپوشانید. موزها را در فریزر بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا کاملا یخ بزنند.

مرحله دوم: موزها را پوره کنید

موزها برای آماده شدن بهتر است یک شب تا صبح در فریزر بمانند ولی اگر زمان کمتری دارید، می توانید زودتر آنها را بیرون بیاورید. بعد از یخ زدن موزها، ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و موزها را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا پوره و یخی شوند.

هیچ تکه ای از موزها نباید سالم بماند تا بافت بستنی تان در آخر یکدست و نرم گردد.

مرحله سوم: بستنی را در فریزر بگذارید

بعد از اینکه مایه بستنی موزی رژیمی شما آماده شد، آن را در یک قالب بریزید و دوباره روی آن را با سلفون بپوشانید. یک ساعت بعد، ظرف را بیرون بیاورید و با قاشق آن را هم بزنید.

دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید. هر 30 دقیقه یک بار این کار را انجام دهید. بعد از 5 تا 6 ساعت، بستنی موزی رژیمی شما آماده است. می توانید آن را اسکوپ بزنید و سرو کنید.

برای تهیه انواع مثل از فروشگاه های زنجیره ای به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

طرز تهیه بستنی رژیمی با موز و ماست

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی بستنی موزی رژیمی با ماست: 6 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی موزی با ماست ایسلندی

موز: 3 عدد

ماست ایسلندی: 4 قاشق غذاخوری

کره بادام زمینی: 1 قاشق غذاخوری (رژیمی)

وانیل: نوک قاشق چای خوری

عسل: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست و موز

در این روش از طرز تهیه بستنی رژیمی با موز، از ماست و کره بادام زمینی برای کشدار شدن بستنی استفاده می گردد. به کار بردن وانیل هم اختیاری است و می توانید آن را حذف یا با دیگر طعم دهنده ها، جایگزین کنید. این بستنی را با دستورالعمل زیر می توانید درست کنید.

مرحله اول: مایه بستنی را آماده کنید

در این روش از تهیه بستنی رژیمی موزی، موز را پوست بگیرید و خرد کنید. احتیاجی به یخ زدن آنها نیست ولی می توانید از قبل برش های موز را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

سپس موز را به همراه ماست، وانیل، عسل و کره بادام زمینی در مخلوط کن بریزید و همه مواد را بزنید تا کاملا یکدست و نرم شوند. انواع مثل ، ، و را می توانید از به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: بستنی را سرو کنید

مایه بستنی را در فریزر بگذارید و روی آن را با سلفون بپوشانید. بعد از 1 ساعت مواد بستنی را هم بزنید تا هوا بگیرد. دوباره قالب را به فریزر برگردانید. در طول 5 تا 6 ساعت دیگر، هر 30 دقیقه یک بار مایه بستنی را هم بزنید تا یخ نزند.

وقتی بستنی آماده شد، آن را در اسکوپ بزنید و روی بستنی را با مغزها یا برش های میوه های دلخواه تزیین و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی موزی به روش بازاری

طرز تهیه بستنی چوبی رژیمی با طعم موز

اگر می خواهید بستنی چوبی رژیمی با طعم موز داشته باشید، به هر کدام از روش های بالا، مایه بستنی موزی رژیمی خود را درست کنید. سپس مایه بستنی را در قالب بستنی بریزید و داخل هر قسمت را یک چوب بستنی بگذارید.

قالب را به مدت 8 ساعت در فریزر بگذارید تا مواد آن کاملا یخ بزند و سفت گردد. بعد بستنی ها را از قالب خارج کنید و به دلخواه روی بستنی را با کره بادام زمینی یا مواد دلخواه دیگر، تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه بستنی رژیمی با موز

*مواد بستنی یا مایه بستنی باید کاملا یکدست باشد و همه مواد کاملا پوره شده باشند تا بستنی تان بافت یکدست و نرمی داشته باشد.

*حتما موز را قبل از پوره کردن و ریختن در مخلوط کن، در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. این کار یاری می نماید که هم بستنی زودتر آماده گردد و هم بافت بستنی بهتر و نرم تر خواهد شد.

*اگر می خواهید بستنی رژیمی شما طعم شیرین داشته باشد ولی در آن از شکر استفاده نگردد، می توانید عسل را با شکر جایگزین کنید. شکر قهوه ای هم گزینه مناسبی برای جایگزینی است.

*اضافه کردن طعم دهنده ها یا چاشنی های مختلف به بستنی موز رژیمی اختیاری است. برای طعم قوی تر و متفاوت تر بستنی خود می توانید وانیل، دارچین، گلاب، هل و … بهره ببرید. ، و مثل را می توانید به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی از فروشگاه های بخرید.

*برای تزیین روی بستنی موزی می توانید مغزهای خرد شده گردو، بادام، پسته و … به کار ببرید. یا اینکه روی بستنی را با شکلات آب شده یا کره بادام زمینی تزیین کنید.

*اگر می خواهید بستنی رژیمی بدون قند شما طعم شکلاتی داشته باشد، مقداری پودر کاکائو به مواد بستنی اضافه کنید. را می توانید به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی از فروشگاه های بخرید.

*علاوه بر موز، می توانید از میوه های دیگر در این بستنی هم بهره ببرید.

*برای تهیه بستنی رژیمی بدنسازی با موز و شیر، کافی است به جای ماست ایسلندی از شیر بهره ببرید. برای خرید انواع می توانید از مجموعه فروشگاه های به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

سوالات متداول

چطور بستنی رژیمی با موز بدون خامه و شیر، کشدار می گردد؟

برای اینکه بستنی موزی رژیمی کشدار گردد، باید در طول زمان بستن و آماده شدن بستنی در فریزر، هر 30 دقیقه یا 1 ساعت یک بار، مواد بستنی داخل ظرف را با قاشق یا همزن به هم بزنید تا هوا به بافت بستنی نفوذ کند و یخی نگردد.

هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بستنی کشدارتر می گردد. استفاده از ماست به جای شیر هم می تواند در کشدار شدن بستنی موثر باشد.

چه کار کنیم که بستنی رژیمی موزی، مزه تلخ ندهد؟

ممکن است بعضی به طعم موز حساس باشند و حس نمایند بستنی موز بعد از آماده شدن طعم تلخی می دهد. از قلم نیاندازید که از همان اول باید موزهای رسیده و بدون خرابی و زدگی را برای بستنی کردن انتخاب کنید.

برای اطمینان خاطر می توانید موزها را با پوست در فریزر بگذارید تا یخ بزند و بعد آنها را پوست بگیرید و برش بزنید. در این صورت اصلا طعم بستنی موزی تلخ نمی گردد.

منبع: افق کوروش

به "3 مدل طرز تهیه بستنی رژیمی با موز ساده، با ماست و چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه بستنی رژیمی با موز ساده، با ماست و چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید