مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران

به گزارش وبلاگ عکس، گجت نیوز نوشت: پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک به عنوان دو خودرو پرفروش و محبوب بازار ایران محسوب می شوند، اما از میان این دو محصول ایران خودرو کدام را بخریم؟

مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردارند و طی این سال ها توانستند برای ایران خودرو آمار فروش بالایی را به ثبت برسانند، اما از میان این دو محصول ایران خودرو کدام برای خرید گزینه بهتری خواهد بود؟ به همین خاطر با آنالیز جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی این دو خودرو قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم.

مقایسه پژو 207 اتوماتیک با پژو پارس اتوماتیک

بخش طراحی

پژو 207 (هاچ بک) نسبت به پژو پارس (سدان) از استایل زیبا، مدرن و مجذوب کننده تری بهره می برد و به همین علت در بخش طراحی بیرونی فزونی با این هاچ بک ایران خودرو است. البته با وجود اینکه طرح بدنه پژو پارس قدیمی تر است، اما بسیاری از مشتریان ایرانی همچنان استایل این خودرو را باوقارتر دانسته و از لحاظ طراحی آن را گزینه بهتری می دانند.

طراحی داخلی هر دو خودرو قدیمی بوده، اما در این بخش نیز پژو 207 اتوماتیک نسبت به پژو پارس اتوماتیک از طراحی داخلی نسبتا بهتری بهره می برد. بعلاوه کیفیت مواد استفاده شده در کابین پژو 207 نیز نسبت به پژو پارس در سطح بهتری قرار گرفته است.

پژو 207 اتوماتیک

البته در بخش فضای داخلی و جادار بودن کابین پژو پارس نسبت به پژو 207 فزونی دارد. از این رو اگر در پی خودرویی جادار می شد، پژو پارس گزینه مناسبی خواهد بود.

پژو پارس اتوماتیک

صندوق عقب پژو پارس می تواند فضایی حدود 470 لیتر را در اختیار مالکان قرار دهد و این مقدار برای پژو 207 فقط 245 لیتر اعلام شده است. در واقع هاچ بک پژو 207 می تواند به احتیاجهای 2 سرنشین به خوبی پاسخ دهد و در طرف مقابل پژو پارس جوابگوی احتیاج خانواده ها خواهد بود.

مشخصات فنی

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در بخش فنی در یک سطح قرار دارند و هر دو از پیشرانه 1587 سی سی 16 سوپاپ TU5 بهره می برند که می تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد.

البته پژو 207 اتوماتیک به علت وزن کمتر، ابعاد کوچک تر و آیرودینامیک بهتر نسبت به پژو پارس چابک تر بوده و رانندگی هیجان انگیزتری را به همراه دارد. در واقع شتاب اولیه پژو پارس اتوماتیک بسیار ناامیدکننده بوده و باید آن را نقطه ضعف این سدان ایران خودرو دانست. البته پژو پارس اتوماتیک در زمان عبور سریع از مسیرهای منحنی شکل و مارپیچ نسبت به پژو 207 اتوماتیک از لحاظ هندلینگ و فرمان پذیری بهتر بوده و اطمینان خاطر بیشتری را به همراه دارد.

جدول مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

مدل خودرو 207 اتوماتیک پارس اتوماتیک
پیشرانه چهار سیلندر TU5
حجم موتور 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حداکثر سرعت 190 کیلومتر برساعت 180 کیلومتر برساعت
وزن 1118 کیلوگرم 1214 کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی

پژو 207 اتوماتیک در مدل های فول آپشن خود نسبت به پژو پارس اتوماتیک در بخش امکانات در سطح بهتری قرار گرفته است. این هاچ بک ایران خودرو در مدل فول آپشن خود به شکل استاندارد از فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و کروز کنترل بهره می برد، اما پژو پارس اتوماتیک از آنها بی بهره مانده است.

البته پژو پارس اتوماتیک به شکل استاندارد به تنظیم برقی پشتی صندلی جلو و ترمز دیسکی عقب مجهز شده است، در حالی که بعضی از نسخه های پژو 207 از آنها بهره نمی برند. به طور کلی در بخش آپشن ها مدل فول آپشن پژو 207 اتوماتیک نمره قبولی را دریافت می نماید.

از آنجایی که خودروهای داخلی در تست های فنی موسسه های معتبر ایمنی شرکت نکردند به همین علت نمی توان به شکل دقیق امنیت آنها را مورد آنالیز قرار داد، اما با توجه به اینکه نسخه اصلی پژو 206 که به عنوان مدل پایه پژو 207 محسوب می گردد در تست های ایمنی موسسه یوروانکپ شرکت نموده و چند ستاره ایمنی دریافت نموده است، باید گفت اگر ایران خودرو استانداردها را رعایت نموده باشد، پژو 207 نسبت به پژو پارس از لحاظ ایمنی در سطح بالاتری قرار گرفته است.

جمع بندی

به طور کلی اگه در پی خرید یک خودرو خوش استایل، جوان پسند، چابک تر، پر آپشن تر و با کیفیت ساخت بالاتر هستید، پژو 207 اتوماتیک نسبت به پژو پارس اتوماتیک گزینه بهتری خواهد بود. در طرف مقابل اگر خواستار خرید یک سدان باوقار و جادار هستید، پژو پارس اتوماتیک می تواند به خوبی به احتیاجتان پاسخ دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید