ویندوز 11 روی رزبری پای 5 نصب و اجرا می شود؟

به گزارش وبلاگ عکس، سیستم عامل های قدرتمندی مانند اوبونتو و Raspbian قابلیت نصب روی کامپیوتر تک برد رزبری پای 5 را دارند اما باز هم شاید برخی کاربران دوست داشته باشند ویندوز 11 را نصب کنند.

ویندوز 11 روی رزبری پای 5 نصب و اجرا می شود؟

دلایل متنوع و رایجی برای نصب ویندوز 11 روی Raspberry Pi 5 وجود دارد. به عنوان نمونه، بخواهید از مزایای سیستم عامل ویندوز برای یک پروژه اتوماسیون خانگی بهره ببرید یا بخواهید کدنویسی مبتنی بر ویندوز انجام دهید.

کنترل راحت تر سخت افزارهای متصل به رزبری پای 5 یا انجام سرگرمی ها و پروژه های کوچک ویندوز، دلایل خوب دیگری برای داشتن ویندوز 11 روی این کامپیوتر کوچک و دوست داشتنی خواهند بود.

خوش بختانه، امکان نصب و اجرای ویندوز 11 مبتنی بر معماری ARM روی Pi 5 وجود دارد؛ اگرچه باید یک نکته بسیار مهم را هم دانست: برخلاف ویندوز 10 مبتنی بر ARM روز رزبری پای 4، ویندوز 11 معماری ARM فقط یک نسخه پیش انتشار است.

بنابراین، اگر اکنون دست به کار نصب و اجرای ویندوز 11 روی رزبری پای 5 شوید؛ شاید همه چیز درست و مطابق انتظار شما پیش نرود.

این یک فرصت برای افراد با استعداد است تا راه کارهای خلاقانه ای برای مسائل غیررایج پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید؛ پس اجازه ندهید هیچ چیز عجیب و غریبی شما را متوقف کند.

ویندوز 11 روی رزبری پای 5

نسخه پیش نمایش Windows 11 ARM روی رزبری پای 5، در مقایسه با زربری پای 4، سرعت اجرای فوق العاده بالایی دارد؛ چون مبتنی بر یک پردازنده با کارایی 3 برابر بیشتر است.

برای اینکه حسی از اجرای ویندوز 11 روی پای 5 داشته باشید؛ باید بگوییم اپلیکیشن هایی مانند استیم، اسپاتیفای و VLC به سادگی اجرا می شوند.

همانند ویندوز 10 روز رزبری پای 4، سیستم عامل Windows 11 ARM نیز با اپلیکیشن های 32 بینی و 64 بینی سازگار است؛ حتی اگر رزبری پای 5 یک کامپیوتر شخصی مبتنی بر معماری و پردازنده های آرم باشد.

با این حال، صادقانه باید گفت فعلا اجرای ویندوز 11 روی Pi 5 محدود است. تنها انگشت شمار بازی های ساده را می توانید تجربه کنید؛ از صدا پشتیبانی نمی کند و هیچ در دسترس نیست.

البته، مانند همیشه راه چاره هایی برای مسائل بالا وجود دارد. برای مشکل صدا، می توانید از یک کارت صدای USB بهره ببرید. با اتصال رزبری پای 5 به یک گوشی با پورت USB نیز می توانید از اینترنت بهره ببرید.

آیا نصب ویندوز 11 مشکل است؟

برای نصب Windows 11 ARM روی Raspberry Pi 5، نه تنها باید آخرین نسخه ویندوز 11 آرم را دانلود کنید؛ بلکه نیاز به دانلود درایورهای UEFI و ویندوز روی Raspberry Pi Imager را هم دانلود کنید.

پیش نمایش را از سایت مایکروسافت دریافت کنید. باید حتما عضو Windows Insider باشید و برای تکمیل نصب، نیاز به دو درایو ذخیره سازی دارید.

نصب ویندوز 11 آرم روی رزبری پای 5 کمک می کند بیشتر با این نسخه از ویندوز 11 آشنا شوید و مشتاقانه منتظر انتشار نسخه رسمی آن هستیم.

منبع: شبکه چی

به "ویندوز 11 روی رزبری پای 5 نصب و اجرا می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11 روی رزبری پای 5 نصب و اجرا می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید