پلی استیشن در سال 2024 میلادی هیچ بازی اصلی از مجموعه های محبوب خود عرضه نخواهد کرد

به گزارش وبلاگ عکس، برای مدت زیادی است که خبری از مجموعه های بزرگ پلی استیشن نیست. در این مدت ما شاهد بازسازی عناوینی مثل آخرین ما (The Last of Us) بودیم ولی یک بازی اصلی نو از این مجموعه یا موارد دیگر عرضه نشد. حال اینطور که به نظر می رسد ما نباید برای سال 2024 میلادی هم امیدوار باشیم چونکه سونی قرار نیست یک بازی اصلی نو از این مجموعه های محبوب خود عرضه کند.

پلی استیشن در سال 2024 میلادی هیچ بازی اصلی از مجموعه های محبوب خود عرضه نخواهد کرد

سال گذشته ما شاهد عرضه بازی اسپایدرمن مارول 2 بودیم که توانست موفقیت خوبی کسب کند. در نتیجه اینطور که به نظر می رسد شرکت سونی به سازندگان بازی خود وقت داده تا سال 2024 میلادی را با تمرکز کامل روی عناوین دیگر خود کار بکنند. حال امکان دارد که این شرایط در سال 2025 میلادی هم تکرار گردد یا اینکه شرکت سونی برای سال 2025 برنامه خاصی برای این سال داشته باشد.

بازی دث استرندینگ 2 (Death Stranding 2) قرار است در سال 2025 میلادی عرضه گردد ولی تاریخ رسمی آن اعلام نشده است. همینطور اینکه خبر خاصی از مجموعه های دیگر سونی مثل هورایزن (Horizon)، آخرین ما، آنچارتد و رچت اند کلنک (Ratchet and Clank) نیست و در نتیجه حداقل تا یک سال دیگر با عرضه بازی های نو از این مجموعه ها فاصله داریم.

اگر شما در جریان اخبار بازی های شرکت های زیر دست سونی باشید، متوجه خواهید شد که علت این تأخیر یک ساله چیست. بیشتر این شرکت ها در حال کار روی مجموعه های بزرگ دیگر هستند و تمرکز اصلی آن ها جای دیگری است. همینطور اینکه بیشترا شرکت های محبوب سونی چندین سال روی یک بازی زمان می گذارند و منطقی است که ما در سال 2024 شاهد یک بازی نو نباشیم.

نکته اصلی اینجاست که عدم عرضه بازی نو به معنای عدم عرضه پورت های کامپیوتر نیست. شرکت سونی همچنان در حال عرضه عناوین انحصاری خود برای پلتفرم کامپیوتر است و در نتیجه به زودی ما شاهد بازی های بیشتری از طرف این شرکت روی پلتفرم کامپیوتر خواهیم بود. برای مثال بازی هل دایورز 2 (Helldivers 2) که چندی پیش عرضه شد توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند و باعث گردد که سونی بیشتر به سمت انتقال عناوین خود روی کامپیوتر ترغیب گردد.

طبق چیزی که اعلام شده سونی تمرکز خود را روی عرضه بازی های سرویس آنلاین برای کامپیوتر گذاشته است. در نتیجه عناوینی مثل کنکورد (Concord) نیز به زودی برای کامپیوتر عرضه خواهند شد. با این حال طبق چیزی که گفته شده است، سونی قصد ندارد تا در سال مالی آینده مجموعه های بزرگ خود را به کامپیوتر بیاورد. در نتیجه خبری از خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarok) یا اسپایدرمن مارول 2 روی کامپیوتر نیست.

در یک ارائه که مسئولین بخش پلی استیشن برای سرمایه گذاران اجرا کردند، گفته شده که سونی انتظار دارد که هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری با افت سود روبرو گردد. به علت اینکه بازی های انحصاری زیادی از طرف این شرکت عرضه نخواهد شد و در نتیجه کاربران کمتری به سمت خرید کنسول سونی جذب خواهند شد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "پلی استیشن در سال 2024 میلادی هیچ بازی اصلی از مجموعه های محبوب خود عرضه نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن در سال 2024 میلادی هیچ بازی اصلی از مجموعه های محبوب خود عرضه نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید