Doom کلاسیک آپدیت و الزامات آنلاین بتسدا از آن حذف شد
به گزارش وبلاگ عکس، طی مراسم کوئک کان (QuakeCon) امسال بود که شرکت بتسدا (Bethesda) با اعلان عرضه بازی های کلاسیک دووم (Doom)، دووم 2 (Doom 2)، و دووم 3 (Doom 3) همه را شگفت زده کرد. با این وجود، طرفداران به زودی متوجه چیز عجیبی شدند: برای دسترسی به این بازی های باستانی - یا لااقل برخی از مشخصه های آنها - اتصال به اینترنت و داشتن یک حساب بتسدا، الزامی است. این امر بیشتر از اینکه اعتراض طرفداران را به دنبال داشته باشد، مایه تمسخر شرکت بتسدا شد. در پاسخ به این قضیه بتسدا سریعا با انتشار توییت هایی این مسئله را صرفا یک اشتباه خواند، و قول داد که به زودی این مشکل را برطرف کند.
به نظر می رسد که بتسدا مشغول کار روی یک وصله نرم افزاری برای حل این مشکل است. طی توییتی که جدیدا توسط این شرکت منتشر شده، بتسدا از به روز رسانی جدیدی صحبت کرده است که شما را از شر صفحه ورودی خلاص می کند. این وصله ها همچنین پیغام آزادنده قطع از سرورهای بازی را هم - که در صورت قطع اینترنت در میانه بازی خودنمایی می کرد - حذف خواهد کرد، و به شما اجازه می دهد با آرامش خاطر شیاطین را قصابی کنید.
گرچه هنوز تاریخ انتشار این به روز رسانی مشخص نشده است، طبق این توییت ها، بتسدا مشغول کار روی یک راه حل دائمی است. پیش از این هم بتسدا اشاره کرده بود که این صفحات ورودی انتخابی است، گرچه بسیاری از نشریات - از جمله یوروگیمر (Eurogamer) و کوتاکو (Kotaku) - یادآور شده بودند که گرچه بازی های دووم و دووم 2 را می توان بصورت آفلاین هم بازی کرد، لازم است که لااقل برای یکبار به حساب بتسدا متصل شوید.
بتسدا و استودیوی اید سافتور (id Software) برای عرضه بازی دووم ایترنال (Doom Eternal) آماده می شوند. انتظار می رود که این بازی در بیست و دوم نوامبر امسال برای گوگل استیدیا، نینتندو سوییچ، کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4، و ایکس باکس وان منتشر شود. این عنوان دنباله مستقیم دووم 2016 (Doom 2016) خواهد بود، و یک بازی مبارزات فانتزی معمایی (Fantasy Combat Puzzle) خواهد بود، مطابق عبارتی که هوگو مارتین (Hugo Martin) - کارگردان هنری بازی - برای توصیف آن استفاده کرده است.
منبع: Gamespot
منبع: دیجیکالا مگ