مرمت قلعه والی ایلام به انتها رسید

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اتمام کار مرمت قلعه والی شهر ایلام اطلاع داد .

مرمت قلعه والی ایلام به انتها رسید

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 24 تیر 98 با اعلام این خبر گفت: مرمت قلعه والی ایلام(موزه مردم شناسی) با اعتبارات ملی به مبلغ 300 میلیون ریال توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل به انتها رسید.

او افزود: عملیات اجرایی که جهت مرمت قلعه والی (موزه مردم شناسی) شهر ایلام صورت گرفت شامل برداشت و اجرای مجدد آجر فرش اطراف قلعه و حیاط پایین، بند کشی آجرفرش اطراف قلعه و حیاط پایین، مرمت کنگره های ورودی راه پله ها، مرمت و بازسازی اورسی ها، خرید مصالح، خرید آجرهای فیروزه ای 1500 عدد، تعمیر بخش های آسیب دیده فنس پشت قلعه و رنگ آمیزی، برداشت و اجرای مجدد بند کشی دیوارها و پشت بام بود.

این مسئول بیان داشت: قلعه والی یکی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام است که مربوط به دوران قاجار است و مهم تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است که نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او افزود: قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 76/9/3 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا

به "مرمت قلعه والی ایلام به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت قلعه والی ایلام به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید