هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ می گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در مصاحبه نو خود اشاره نمود که غول فناوری در حال پیشرفت در توسعه اولین رابط عصبی مصرف کننده خود است، دستگاه پوشیدنی که مانند تراشه مغزی نورالینک می تواند سیگنال های مغز را برای کنترل رایانه ها تفسیر کند.

1 اردیبهشت 1403

نبرد هوش مصنوعی و خلبان انسانی در آسمان!

یک جت جنگنده مجهزبه هوش مصنوعی اولین نبرد موفقیت آمیز خود را با خلبان انسانی انجام داد.

30 فروردین 1403

یک تغییر بزرگ در انتظار ایفون!

منابع آگاه می گویند که اپل در پی اعمال تغییراتی در صفحه هوم آیفون است. این تغییرات با انتشار iOS 18 اعمال خواهند شد.

8 فروردین 1403

قابلیت های هوش مصنوعی پرچمدار سامسونگ لو رفت!

دیجیاتو نوشت: امروز بعضی از دیگر قابلیت های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 مثل خلاصه سازی مقالات وب و فراوری ویدیوهای اسلوموشن فاش شدند.

13 دی 1402

در این سیاره های زندگی در جریان است، کشف شگفت انگیز تازه ناسا

دیجیاتو نوشت: یک پژوهش تازه از سوی ناسا می گوید در سیارات فراخورشیدی منجمد احتمالاً اقیانوس های قابل سکونت و آبفشان وجود دارد.

25 آذر 1402

دقت عجیب ChatGPT در تشخیص پزشکی ، کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ کنید

یک مطالعه تازه نشان داد که روبات ChatGPT تقریبا 72 درصد در تصمیم گیری های پزشکی، ازجمله شناسایی و تشخیص های احتمالی و مشخص تکلیف درباره مراقبت های نهایی، با دقت عمل می نماید.

14 شهریور 1402

با معجزه هوش مصنوعی، این عکس ها را تخیل کنید، عکس

یک پزشک نوشت: وقتی عکسی تاریخی ثبت می گردد، عکاس یک کادر خاص با توجه به هنر و چیزی که می خواهد بیان کند، می بننند، اما در ورای این کادر بعضی چیز فنا می شوند و هرگز دیده نمی شوند.

19 خرداد 1402

تلفن همراهی که مردان عاشق آن می شوند!، عکس

نوبیا، غول فناوری چینی، اخیرا از Z50 الترا رونمایی نموده است؛ تلفن همراهی که بنابر ادعا گیزموچاینا، مردان عاشق آن خواهند شد!

18 فروردین 1402

رونمایی از لپ تاپ تازه سامسونگ با پردازنده ای پیشرفته

همشهری آنلاین نوشت: چند روز پیش سامسونگ از نسخه مجهز به تراشه ARM لپ تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 رونمایی کرد و حالا نوبت به گلکسی بوک 2 گو رسیده است.

7 بهمن 1401

برنامه های نامحسوس عربستان سعودی در حوزه هوش مصنوعی ، برنامه توسعه فناوری 135 دلاری تا سال 2030

عربستان سعودی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که مدتی است به هوش مصنوعی توجهی ویژه دارد؛ توجهی که پیش بینی می شود تا سال 2030 جنبه های بیرونی گسترده ای داشته باشد.

11 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از جدیدترین آیفون ها با 3 دوربین تا مقررات سختگیرانه بریتانیا برای شبکه های اجتماعی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

8 دی 1401

آینده روبات ها در محل کار چگونه خواهد بود؟ ، هوش مصنوعی در ترازوی خوشبینی و بدبینی

فناوری های هوشمند فقط برای تغییر خانه های ما کارکرد ندارد، بلکه این روزها هوش مصنوعی راه خود را به سمت صنایع نیز باز نموده و حتی در محل کارهای مختلف نیز شاهد حضور هوش مصنوعی هستیم . اما همین رشد هوش مصنوعی منجر به بروز نگرانی هایی برای بعضی افراد شده که...

7 دی 1401

چرا جنگ روباتیک به زودی رخ نمی دهد؟

قطعا بارها و بارها در رسانه های مختلف خوانده اید که قرار است به زودی جنگی روباتیک رخ دهد. جنگی که اساسا بر پایه هوش مصنوعی است و احتمالا کشورهای زیادی را درگیر کند. اما به نظر می رسد این فرضیه مخالفانی سرسخت هم دارد.

5 دی 1401

شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید

بیشتر افراد، دستیار اختصاصی را مخصوص مدیران، وکیل ها و رییس ها می دانند. اما ممکن است یک فرد عادی هم دلش بخواهد کسی را داشته باشد تا کارهایش را انجام دهد و جوابگوی سوال هایش باشد. کارهای زیادی را می توان به یک دستیار سپرد، حتی فراهم کردن مقدمات سفر. از...

24 شهریور 1401

دهه فجر نقشه راه توسعه شبکه پرسرعت کشور را رونمایی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که فناوری اطلاعات یک فرصت است و ما باید از این فرصت برای ارتقا کارآمدی و کارایی دولت و حل مسائل مردم و اثربخشی بیشتراقدامات حداکثر استفاده را بکنیم.

25 فروردین 1401

ابررایانه سیمرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد

ابررایانه سیمرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم رونمایی شد.

24 خرداد 1400

همسان سازی خرید های آنلاین با خرید های حضوری

خبرنگاران:آدم هنگام خرید آنلاین تنهاست،هشتادوشش درصد مشتریان، ترجیح می دهند با فروشنده طرف باشند تا با نرم افزار. کارشناسان معتقدند که خریدوفروش آنلاین باید رویکردی انسانی تر داشته باشد.

11 خرداد 1400

آینده ای که سال ها قبل در 15 فیلم پیش بینی شده بود

تخیل و تصورات انسان گاهی ریشه در واقعیت دارد؛ در مقابل بسیاری از واقیت هایی که اکنون با آن ها روبرو هستیم، زمانی تنها آرزو و تصور بودند. دنیای فیلم و سینما همواره صندلی مناسبی برای به تصویر کشیدن تصورات ذهن خلاق نویسنده ها و کارگردان ها بوده و برای بیننده...

4 فروردین 1400

اپلیکیشنی که عیب موتور خودرو را کشف می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، شرکت اشکودا اپلیکیشن موبایلی ابداع نموده که می تواند به موتور خودروی فرد گوش کند و هر گونه اختلالی در آن را ردیابی کند.

25 آبان 1399

سفینه دراگون موش های قدرتمند، کرم ها و روبات سیمون را به ایستگاه فضایی رساند

سفینه باربری دراگون شرکت اسپیس ایکس محموله های خود از جمله موش های قدرتمند با عضلات قوی، کرم های آفت کش و یک روبات هوشمند تشخیص دهنده عواطف را به ایسگاه فضایی بین المللی تحویل داد.

5 بهمن 1398
تعداد: (22)